lördag 7 januari 2017

Trettondagshelg och lata dagar


Trettondagshelgen inleddes med snöfall och råkyla, temperaturen letade sig ner till -25 grader! Nu är det riktig vinter igen, vi fick nog ungefär två decimeter snö under snöstormen tidigare i veckan. Som tur är har det blivit mildare och bättre promenadväder. Det märks också att det har vänt och att vi går mot ljusare tider.

Köksbänken var gottebord under jul och nyår, men, nu är både julen och godiset slut. :-)


Adventsstjärnorna och granen är kvar, men jag har plockat bort det mesta av det andra julpyntet. Vad kalt det känns! Jag måste hitta på något :-). 

Silvergirlangen lever vidare i min gamla soppterrin från Gustafsberg, mönstret heter Nyponblomma och är relativt ovanligt.


Lilla tomten får nog vara kvar ett tag till, den känns inte så julig,


Jag upptäckte en solkatt ovanför sängen idag, äntligen! Det var så mulet och grått i december så det känns härligt med sol och blå himmel igen,

Ha en fortsatt fin helg!

Kramar
Bitte

3 kommentarer:

Hajan sa...

Så mycket fina och hamla antikviteter Du har i dina gömmor.
Jag är så gammal så jag har givit bort mycket.
Ingen iden för 90 åringar att samla på sig. Nå ja 86 åringar i alla fall.
Tusan så gammal jag blivit det är inte klokt.
'Älskar att titta in hos dig och kolla både djur och antikviteter,
kram Hajan

House and Garden by Bia sa...

Nu tinar snön bort...tråkigt tycker jag,men jag tror mer är på väg ;)
Inga plusgrader på vintern,då ska det vara minus !
Har också ett vitt sammetsöverkast på vår säng ;))...fint med vintervitt !
Ha det gott!
Kram

Hajan sa...

Usch så ledsen jag bliver när jag ser att Du bara har fått 2 kommentarer.
Jag brukar kolla HUR MÅNGA som har tittat in hos mig, det brukar
vara 40-50 st. Det är konstigt, ha, ha de kanske inte kan kommentera.
Ha det bra och vi läser hos varandra, kram från Vardagspratande Hajan