fredag 9 september 2016

Större och större

Jag tänkte att jag skulle visa fler valpbilder på våra små älsklingar som nu flyttat hemifrån :-(. Det känns nästan lite jobbigt att titta på bilderna då jag saknar noomisarna så ofattbart mycket!

På bilden ovan sitter Tom och solar...
... här ligger Thea i bädden tillsammans med Tessie.
Det kan vara bra att ha öronen på tork när man sover!
Här sover Thea som en liten sötsnut...
... medan Tom leker med mamma några meter bort.
Tessie provsover nya noomisfilten.
Jag tycker de är så söta när de sover huller om buller, det gick nästan bara att fånga dem på bild då :-).
Noomisarna samlade för en gångs skull, troligtvis bara för att John Blund inte är så långt borta :-).
Här har de slocknat och Tessie märker inte ens att en liten fluga spatserar på hennes tass.
Emellanåt var det ganska livat på altanen, vilket är svårt att tro när man ser alla bilder där valparna sover och snusar. Ibland behövdes till och med lite omplåstring :-).
Här väntar de på kvällsmaten:

- Ge oss mat någon gång, säger Tessie.
- Sluta med dina drygheter, ge oss MAT! säger Thea.
- Du glömmer väl inte mig? säger Tom.

Tom var verkligen ett litet matvrak och fick en egen tallrik för att han inte skulle äta upp all mat för småflickorna. Så fort han ätit upp fick jag skynda mig att lyfta upp honom för annars var han blixtsnabbt vid småflickornas tallrik och verkligen kastade sig över deras mat :-).

Min lilla sötknopp :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Synd vi inte är grannar, du hade gärna fått åka på långsemester medan jag hade varit noomisar-barnvakt, hi hi . . . . så roligt och pussigt jag hade haft då.
Säkert helt utsliten med att passa dem, ja för de är ju som småbarn.
Ja de är verkligen jättegulliga, jag känner lukten av vovvebebis och den är snuffig.

Må så gott ni alla, kram/ Eva

Hajan sa...

Tack lilla älskade vän, vilka underbara bilder, man kan nästan
tro de ligger på en Leopard, tack vare det fina underlaget.
Deras söta trynen, skulle man lunna kyssa hur många
gånger som helst, jaa jag tror nog magenskulle få en puss med,
De är ju för söta och lite klumpiga och GOA.
Tack för din kommentar, det värmer, min son hade skrivit också
" sluta inte morsan och skriv " då bliver man ju lite glad.

Evas Kvarnaro sa...

Tack Bitte för kommentar, jaså har sötnosarna fått nya familjer, ja så är livet.
Det var väl meningen förstår jag, men ändå att 'släppa' dem just när de är som goast.
Men är tiden 'inne' så är det, hur går det för mamman Noomi, hon ledsen då förstås.
Du har ju i varje fall kvar dina andra vovvar.

Ha en trevlig helg/ Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom är så himla söta, tur en bor kvar.
Hoppas solen kommer till er, här gluttar den
fram mellan molnen idag
Ha en fin helg
Kramar/AM

Mamma C sa...

Dom är så söta allihopa. Förstår att det är svårt att lämna dom till nya ägare.
Kram Mamma C