fredag 19 augusti 2016

En helt ny värld


Jag kom på att det var längesen jag visade några bilder på noomisarna, de är bra mycket större nu än när jag tog de här bilderna. Den bästa dagen i sommar var när de fick börja vara ute på altanen på dagarna, tänk när de förstod att det fanns en stor värld utanför huset också! Mamma och maten var i alla fall sig lika.


Sedan somnade de och låg så de nästan bildade ett hjärta.


Det dröjde inte många dagar förrän noomisarna var mycket mer självsäkra och det var som att de aldrig gjort annat än varit utomhus. Här är det Thea som undrar om de andra ska vakna någon gång.


Tom ville fortsätta sova...


... och det ville även Tessie. Hon är såååå lik Noomi i rörelsemönster och sitt sätt att vara, det är till exempel bara Noomi och Tessie som sover i den här ställningen av alla hundarna :-).


Det har verkligen varit fullt upp på helgerna i sommar då H flängt land och rike runt med Riva på olika utställningar och jag har varit ensam hemma med alla fyrbenta. Samtidigt har det varit mysigt att bara vara hemma och gosa med valparna och när de bara är tre hinner man med dem på ett helt annat sätt. 

Riva har varit så snäll med noomisarna även den här gången och hon hjälper mig med både det ena och det andra. På bilden ovan tar hon en välförtjänt tupplur i solen, det tar på krafterna att vara barnflicka!

Önskar er alla en fin helg!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Hajan sa...

Åh äntligen lite bilder på dem, man vet ju inte om de finns kvar
De är ju som små rara leksaker.
Små rara gullungar, jobbigt men ack så mysigt.
Tack för Du delar med dig..

Anonym sa...

Halledudinge så enormt underbara små vovvar, åhh vad jag avundas dig, jag vill ha dem !
Grattis till mamman Noomi, noomisar vilket härligt gulligt ord.
Jag jag inte sluta titta på dessa underverk, puss på er sötnosar.
Hej jag har varit frånvarande snart i fem månader, dator m.m. har varit 'ur led',
men nu kan jag äntligen skriva och gå in på mina blogg vänners inlägg.
Förvisso kunde jag göra det på mobilen men gillade det inte, smått och pillrigt.
Allt fungerade en dag. hi hi ... men nu kan jag inte komma ut på internet i mobilen,
inte heller göra mina egna inlägg på datorn, hå hå ja ja vilket strul, blir galen.
Som tur blev jag gladare av ditt inlägg med noomisarna, fniss . . .

Ha det underbart kram/ Eva med bloggen evas kvarnaro

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom är så söta, saknar verkligen hund
när jag ser dom. Slut på semestern här
också, börjar jobba på måndag, usch.
Och så roligt att du är på Instagram, jag
letade efter dig. Jag har namnet
annamariaf2015 där, lova och hör av dig när
du är igång
Fin helg och kramar/AM