lördag 5 mars 2016

En tripp till Visby


Häromdagen kom jag hem från en härlig tripp till Visby. Gotland är alltid vackert, oavsett årstid, men den här gången blåste riktigt hårda och kalla vindar samtliga dagar jag var där. Det var ändå soligt och fint så jag var ute så mycket jag bara kunde, men önskade att jag hade packat ner täckbyxor och tjocka vantar!


Den här gången blev jag så glad när jag klev in genom dörren till mitt hotellrum, det var sååå fint och solen sken in genom fönstren från morgon till kväll!


Badrummet var lika fint med väggar och golv av sjösten och solen sken även in genom badrumsfönstret som gick ända upp till tak.


Första dagen strosade jag runt i stan medan jag väntade på att sonen skulle sluta jobba. Allt var sig likt och det fanns inte en snöflinga så lång ögat kunde nå.


Solens sista strålar landade på hustaken och ruinerna...


... och jag gick tillbaka till hotellet en stund innan det var dags att ge sig ut i blåsten igen. På grund av kylan blev det en mycket rask promenad genom stan och vidare ut genom Söderport. Sonen bjöd på en riktigt smarrig tonfiskgryta och sedan stannade jag kvar hos honom hela kvällen.

Vad jag hittade på nästa dag får ni veta i nästa inlägg :-).

Ha en fortsatt fin helg!
Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Åhhh lyckans ost, jag vill också till Visby, det blir säkert till sommaren nån gång.
Vilket trevligt hotellrum, ser ut som man vore i hemmiljö direkt, vad heter hotellet ?
Jag älskar dessa mysiga vackra gränder i Visby, ja alla gamla städer med gränder.
Väntar på mera . . .
Trevlig helg/ Eva

Hajan sa...

So fint Du bodde i Visby. När jag var för hundra år sen, hade vi barnen med oss, och då hade vi ett helt hus. Ägarna bodde själva på sitt lantställe.
Så trevligt och annorlunda, Vi hyrde cyklar för att komma
till Pippis hus och andratrevliga saker..
Det är sagor från förr, men underbart var det.
Vi bodde utanför Nord Port.

Kanske era hundar snackar norskt när de kommer tillbaka.

House and Garden by Bia sa...

Men oj vad fint du bodde...kul att vara i Visby, vi var där 1993 bra många år sedan...men roligt var det ;))
Bor din son där ??
Ha en fin ny vecka !!
Kram bia