lördag 6 februari 2016

Mellan vinter och vår


Äntligen är vi inne i februari och det betyder att vi sakta men säkert går mot vår. Vi hade riktigt fin vinter här tills för en dryg vecka sedan. Det var "lagom" kallt, snö och sol. Sedan kom ett regnoväder från ingenstans, vilket gjorde att mycket av snön försvann och det blev i stället is och halka. Bilden ovan är tagen före regnovädret.


Vi har haft några soliga dagar igen, men idag är det grått och trist. I februari tycker jag man börjar längta efter färg!


Jag har tagit det väldigt lugnt sedan jag började jobba igen och är fortfarande rätt trött och seg efter lunginflammationen. Därför har jag inte några piffade bilder att bjuda på, men de kommer så småningom :-). 

Med några riktigt blå blommor önskar jag er en fin helg!

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Åhh jag känner igen mej ;))....och vilken vacker blå färg på blomman !!
Har längtat länge nu efter mer snö och lite kallare väder, men nu ger jag upp och ser framemot våren i stället...så nu kan den få komma, hihi...men vi vet ju att bakslag alltid kommer...
Höften värker ännu på mej så här blir det lugnt i helgen !
Kram bia

gerry smith sa...

Cute Flower.HD Wallpapers

Huset bakom lindarna sa...

Nu när det bara är grått och trist känns allt så smutsigt jämfört när det var kallt och gnistrande vitt. I morgon har man lovat lite sol och flera plusgrader så då kanske man kan få lite vårkänslor. Men våren känns ändå väldigt långt borta.
Du visar en jättevacker anemon, en favoritblomma hos mej!
Önskar dej också en fin helg!
Kram/Finas mammis

Evas Kvarnaro sa...

Svar: fick följdsjukdomar förra året.det räckte ej med de två för det blev även influensan och en omgång till av urinvägsinfektion.
Minst tre månader sjuk, som tur är jag pensionär så jag kände mig inte stressad av att jobbet väntade.
Så snälla Bitter gå till läkaren om du ej känner dig pigg se upp för följdsjukdomar.
'Blå är anemonerna' var en sång på
60-talet, gillar den blomman skarpt.
Tack för fägring.
Sköt om dig/ Eva

PS. Jag är förkyld sen tre dar, ännu bara 'vanlig', men kurerar mig.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har alltid fina bilder. Färgen på
anemonerna är ljuvlig, och så fint hus.
Här är all snö borta, grått och råkallt idag.
Har passat Hugo under helgen så inlägg idag
hinner jag inte, blir lite si och så med
det nuförtiden.
Kramar och ha det bra/AM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är ovanligt många som fått lunginflammation i år, fyra stycken bara på mitt jobb. Vilken otrolig färg det är på de blå anemonerna. Vad roligt att du har öppnat dina bloggshop igen, jag minns den så väl, tror det var i den vevan vi fick kontakt första gången.
Var rädd om dig!
Kram,
Regina

Hajan sa...

Lilla Bitte det behövs inga piffade bilder, huvudsaken att du hör av dig till oss.
Tack för det
Kram HYajan