söndag 21 februari 2016

Lugn och skön helg


Oj, vad det har blåst och stormat i helgen! Jag gillar inte när det blåser på det sättet så det känns bra nu när det lugnat ner sig ute. Annars har det varit en lugn och skön helg så här långt, jag har varit gräsänka då H är i Norge och jagar med hundarna. För en liten stund sedan fick jag ett härligt sms, vår lilla Mollie kan nu även titulera sig norsk jaktchampion :-).


Det är verkligen tulpantider nu och jag frossar i tulpaner. Oftast blir det en vit bukett, men ibland även en ljusgul eller ljusrosa.


Det som är bra med tulpaner är att de ofta håller sig fina länge, till skillnad från många andra blommor. Kanske köper jag en bukett till när jag åker och handlar senare i eftermiddag, vi får se :-).

Nu ska jag packa och skicka några paket, bland annat härliga doftljus som ska skickas till ett av våra grannländer! Kika gärna in i bloggshoppen, där finns lite nyheter.

Ha en fortsatt härlig söndag!

Kramar
Bitte

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så mysigt och fridfullt det ser ut på bilderna ;))
Och tulpaner köpte jag i helgen också...det är verkligen en vår blomma ;)
Hoppas du har det bra i H-sand...må så gott !
Kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Duktiga Mollie. Och visst är det så
mycket roligare och gå ut om hundarna
är med, det saknar jag nu när vi inte
har hund mer än till låns ibland.
Blir roligt när dom kommer hem
Kramar/AM

Hajan sa...

Du lilla vän, så roligt för lilla Mollie , ha, ha hon kanske inte bryr sig alls. Men Du blev ju glad och H också.
Det är ju så med oss.
Jag väntar på all klockan skall bli 06,00 så jag kan duscha .
Jag har hört andra brukar spola då.
Man vill ju inte störa i onödan.
Tänk vad en Lunginflammation tager på krafterna, var rädd om Dig nu
Så du hinner att få nya krafter.
Ha det bra önskar Hajan

House and Garden by Bia sa...

Trevlig helg !!
Kram bia