söndag 27 december 2015

Slappardagar

 
Vilka härligt lata dagar vi har haft, jag har inte gjort många knop under juldagarna :-). Det är skönt att bara kunna ta det lugnt efter julruschen och imorgon är det ju jobb igen.
 
Min tjäderhöna fick en hedersplats till jul, men bildkvaliteten blev tyvärr inte den bästa då hon står i ett väldigt mörkt hörn.
 
 
Jag gjorde ett jularrangemang före jul som nu trängs på byrån bredvid tjäderhönan.
 
 
Noomi är bra på att ta det lugnt, eller "chilla" som sonen brukar säga. Hon älskar att bädda ner sig bland kuddar och filtar...
 


... och det gör även Mollie :-). Ibland ligger de helt under filten också, jag förstår inte att de kan andas!
 
Ha en fortsatt fin kväll!
 
Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Annelie sa...

tittar in och önskar dig en trevlig kväll också B :-)

Bitte sa...

Tack Annelie! :-) Hoppas att du har haft en fin jul!

Evas Kvarnaro sa...

Åhh mammamia, lyckliga Du, jag vill också 'chilla' där tillsammans med dina tre vovvar.
Himmel så MYSIGT, jag tror jag avlider av avund . . . . hååå suck suck . . . .
Vem äskar inte att få bädda ner sig, jag skulle kunna ligga där hur länge som helst och bara gosa och pussa vovvarna tills de blev förbannade på mig. Ja därför att jag pussar för mycket, så är det med Sixten, det får vara NOG ibland, *fniss*
Men slappar dagar måste man ha eller ta sig, det är viktigt.
Snö har vi fått lite, men det räcker för att lysa upp världen.
Snart är nyår och 13.dan - helgerna här, mer slappar dagar väntar dig, hoppas jag.

Så fin tjäderhöna, de liknar fasanhönan men tjäderhönan är vackrare.
God fortsättning önskar/ Eva

gerry smith sa...

Sleep Well.
Apple MacBook Laptop HD Wallpaper