fredag 25 december 2015

God Jul och God Fortsättning på julen!

 
 
Här kommer en julhälsning från mig! Hoppas att ni hade en fin julafton. Det blev som vanligt en rätt stressig dag för min del, men på eftermiddagen åkte vi till mamma och pappa som vi alltid gör och där infann sig till slut lugnet :-).
 
Det var så vackert på julafton med några centimeter snö och rejält med rimfrost i träden. När vi kom tillbaka till stan sent på kvällen såg dock allt väldigt annorlunda ut... det hade regnat medan vi var hos mamma och pappa och allt det vita hade försvunnit! Nu är det höst igen... ;-).
 
 
I år har vi en väldigt "lågmäld" jul här hemma, jag har mest pyntat med mossa och kottar. Och så några julgranskulor här och där förstås :-). Fru Ripa har som vanligt en hedersplats på köksbänken till jul och i år har jag dessutom fått tag på några antika ripor som hänger på väggen bakom henne.
 
 
Gammalt julgranspynt är det jag gillar allra bäst :-).
 

Önskar alla er som kikar in här en God Jul och en God Fortsättning på julen!
 
Julkramar
Bitte

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har så julfint, ripan pryder sin plats
Blev en varm grön jul här, men det är helt ok.
God fortsättning och kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

God fortsättning på julen önskar jag dej ;))
Hoppas den varit bra...här är det lugnt och skönt ;))
Julkram från bia

Hajan sa...

God fortsättning , på detta år. Sen får vi se hur allt bliver i fortsättningen. Det bliver nog ett händelserikt år.
Ha det så bra det går önskar Hajan