söndag 29 november 2015

Med önskan om en fin första advent

 
Så var det första ljuset tänt! Årets adventsljusstake är rätt så mycket mindre än tidigare års, men jag tänkte att det kan vara bra att det får plats med lite annat på bordet också för omväxlings skull :-). Den doftar i alla fall juligt av mossa, en och eucalyptus.
 
 
Julrosen är min absoluta favoritjulblomma, förutom amaryllisen förstås.
 
 
Mina antika dockhuvuden håller på att förvandlas till "jordskottsbarn", jag vet inte riktigt vad sonen kommer att tycka om dem när han kommer hem till jul ;-).
 
Idag ska jag bara ta det lugnt och ladda inför kommande vecka, för den kommer att bli otroligt intensiv.
 
Önskar alla en fin första advent!
 
Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jordskottsbarn, det kom du på bra.
Och roligt att sonen kommer hem, ni
har ju lång sträcka emellan er.
Ha nu en riktigt bra första advent
Varm kram/AM

House and Garden by Bia sa...

Jaa julrosen gillar jag också...och hyacinter och blå ska dom vara nu enligt mej, hihi....men ska nog köpa några vita också ;))
Såg att din butik ska upphöra...alltid ledsamt när man måste ta sådana beslut.
Men jag hoppas du får en fin adventshelg ;))
Stor kram bia

Huset bakom lindarna sa...

Önskar dej också en riktigt fin advent! Din ljusbricka är fantastiskt vacker!
Här har vi besökt kyrkan och gått en långpromenad i blåsigt väder. Skönt att bara ta det lugnt ibland!
Kram/Finas mammis