söndag 15 november 2015

Det här är bara början...

 
Jag trodde knappt mina ögon när jag startade datorn igår morse och såg alla hemska rubriker om massakern i Paris. Ändå blev jag på något sätt inte förvånad, för det har hela tiden handlat om "när", inte "om".
 
Vi är så naiva och blåögda i det här landet och vill tro alla om gott, det kommer en dag att bli vårt fall. Tyvärr tror jag att det här bara är början på fler liknande händelser och Sverige kommer inte att förskonas.
 
I svåra tider är det viktigare än någonsin att verkligen leva sitt liv, att leva fullt ut och ta tillvara på den korta stund vi har här på jorden. Vi kommer aldrig att veta vilken dag som blir vår allra sista, men vi kan välja att verkligen leva fram till den dagen, om vi vill.
 
Tänd ett ljus och sänd varma tankar till Paris, till Beirut och till alla på flykt som just nu bär sina små barn genom ett novemberkallt Europa.
 
Varma kramar
Bitte

3 kommentarer:

Hajan sa...

Kära lilla Bitte, Du skriver det jag skulle ha velat sagt.
Men man får vara försiktig nu med sina utlåtanden.
Jag förstår inte heller vad det är för människor som
som kan hata så mycket.

Jag är så gammal, men man tänker ju på sina barn och barnbarn,
och ett litet barnbarnsbarn.
Det är så hemskt

House and Garden by Bia sa...

Läskigt !!!....vi fick veta om det hemska i Paris när vi vaknade i Stockholm på lördagsmorgonen....resan var iaf bra och Alcazar var bra...så den biten var rolig iaf......seg har man varit idag, men det var det värt ;))
Ha en fin vecka !!
Kramis bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja man undrar var detta slutar, men
bra att dom "stora" samarbetar nu.
Har just nu maken på sjukhus och jag ser
hur många som söker vård från andra
länder, lite kaosartat med tanke på att dom
samtidigt drar ner på vården.
Stor kram/AM