söndag 11 oktober 2015

Jul i butiken!

 
Nu blev det ett ofrivilligt långt blogguppehåll igen! Det har varit en intensiv period med övertidsarbete på helgerna och som grädde på moset en datorkrasch som slutade med att jag var tvungen att skrota den gamla datorn. Jag tappade en hel veckas "internettid" i och med datorkraschen och det har inte heller varit helt lätt att lära sig en ny dator. Till exempel uppladdning av bilder fungerar på ett helt annat sätt i den nya datorn och jag har fortfarande inte riktigt fått kläm på det hela :-).
 
 
Trots att det är en strålande vacker oktoberdag ute och tankarna inte alls kretsar kring jul, kände jag att det var hög tid att lägga ut julkategorin i butiken nu. Jag har sett att de flesta andra webbshoppar sedan länge lagt ut sina julsaker och veckorna går fort!
 
 
Som vanligt finns det en salig blandning av gammalt och nytt, det finns till exempel några antika marsipanformar och pepparkaksformar i rolig modell.
 
 
 
Även i år har vi köpt hem en del julpynt från Jeanne d´Arc Living och allt är handgjort och tillverkas i Danmark. Det är lite sekelskifteskänsla över årets julkollektion.
 
 
Gamla hållare för julgransljus, antika jultidningar och gamla julgranskulor finns också i butiken. Jag kommer troligtvis att hinna lägga in fler gamla julgranskulor före jul!


 
En vacker handgjord julstrut med doft av julens alla kryddor, även den från Jeanne d´Arc Living.
 
 
Gamla ellipser från sent 1950-tal....
 
 
... och amerikanska julkort från sent 1800-tal som kommer från en privat samling.
 
 
Sist men absolut inte minst är den här bedårande julflickan som är hela 65 cm lång! Den pryder verkligen sin plats och är MYCKET dekorativ.
 
Ha en fortsatt skön söndag och välkommen in i butiken! Ni finner alla julsakerna HÄR.
 
Nu ska jag bara ta det lugnt en stund, igår jobbade jag åtta timmar utöver veckans ordinarie arbetstid så jag känner mig rätt trött och seg. Men nu är det bara två övertidshelger kvar så det känns riktigt skönt :-).
 
Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja veckorna går fort, har börjat så
smått och fundera på adventsstake.
Och jag tycker det är roligt och titta på
alla julnyheter, så mycket fint hos dig.
Kramar/AM

Cat sa...

Så vackert julpynt du har tagit in, härligt att få lite adventsinspo.
Ha de gott. Catarina

House and Garden by Bia sa...

Fina saker ;))........ja veckorna går fort...och snart knackar julen på dörren...så är det...och julen är mysig tycker jag, men nu är det hösten som gäller ett tag till ;))...idag har vi haft en fin dag, sol och klarblå himmel...härligt !!
Kram bia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket fint du visar. Det är dags att fundera lite på juldekorationerna. Julflickan är ju underbar! Vad fin den gamla plåtburken med glaslock var som jag köpte i din butik. Det har varit mycket annat så jag har inte hunnit visa den på bloggen.
Kram,
Regina

Hajan sa...

Förstår att det kan bliva svårt att få tiden att räcka till.
Har du Naomi kvar ingen huns denna gång heller.
Tjatiga gamla tanter som undrar bara, förlåt.

kram Hajan

Hajan sa...

Förlåt har hittat allt nu, första sidan med kom då vet jag
att allt är ok, där hade du ju alle sammans. Första bilden var jättefin. hej då,