torsdag 10 september 2015

Lite nyheter


Vilket fantastiskt väder vi har haft de senaste dagarna, idag kändes det nästan som att sommaren har kommit tillbaka :-). Jag hade dessutom sån tur så att jag fick möjlighet att sitta ute under eftermiddagen, den här tiden på året vill man verkligen ta vara på varje solig stund.

Det finns lite nyheter i butiken, bland annat en gammal skärbräda av porslin från Gustafsberg. En del leverantörer gör ju kopior nu av gamla skärbrädor, men nog är originalen vackrare :-).


 Några viktorianska kort i vackra höstfärger finns också inlagda...
 

 .... och nu är gåspennorna äntligen på väg. Jag kommer även att tillverka gåspennor framöver, jag har fått hem STOOORA gåsfjädrar i kanonskick så de här gåspennorna pryder verkligen sin plats. Det kommer fler bilder på dem när de är helt färdiga. Jag får också hem en presentförpackning liknande den som tidigare funnits i butiken.


 Fler viktorianska kort...


 ..... och så de här ljuvliga äggen av alabaster. De är så lena på ytan och skiftar i milda naturfärger.


 En uppstoppad ringduva i mycket fint skick har flugit in i butiken.


 Vackra musselskal med pärlemorglans är fina att dekorera med.


 Nu när det börjar bli lite kyligt på kvällarna är det skönt att ha varma plädar att svepa om sig med. Jag har fått hem jättefina boucléplädar som är otroligt mjuka och härliga.

Ja, det var väl lite av det jag lagt in. Fler nyheter finns HÄR.

Ha en fortsatt fin kväll!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Trodde nästan duvan var äkta, hihi.....gillar skärbrädor i porslin ;))
Mycket fina saker ;)
Önskar dej en fin och mysig helg!
Kram kram
Bia

Hajan sa...

Hajan sa...

dET JAG SKRIVIT HAR FÖRSVUNNIT, DET BARA FÖRSVANN, VSAR VÄL EMOT NÅGON
TANGENT SOM VANLIGT.
sKULLE BRA SKRIVA HOPPAS ALLT ÄR BRA MED dIG.
I DAG HAR VARIT EN UNDERBAR DAG, LITE BLÅSIGT MEN ELJEST HAR DET VARIT BRA.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var mycket fina höstnyheter.
Duvan är så fin, ja man vill ju ha
allt! Idag ska vi åka och stänga på
ön, vemodigt men också ganska skönt.
Kramar/AM

Evas Kvarnaro sa...

Jag bara njuter av alla vackra saker du visar.
VILKEN NOSTALGI.
Jaha det är dax att börja skriva med en gåspenna nu, då är det snart 'ute' med datorn, hi hi hi . . . .
Men vad är ett maskinskrivet brev mot ett handskrivet, personligt ska det vara
Dagen ungar kan inte skriva vackert, deras handstil är gräslig, inte konstigt alls. På den 'gamla goda tiden' var det annorlunda.
Ha ha ja det verkar som jag är från stenåldern, *fniss*

Må väl kram/ Eva