onsdag 19 augusti 2015

Fler nyheter


 Jag hann lägga in lite fler nyheter igår kväll! Det är en rolig tid just nu, för det har börjat komma hem varor jag beställt från olika leverantörer och det lär väl ramla in julsaker snart också ;-). Jag har bland annat fått hem två olika kuddfodral som nu är utlagda i butiken och fler varor kommer från den här leverantören inom de närmaste veckorna.
 

Jag har fått tag på en vacker gammal konfektyrburk i bleckplåt, den har glaslock och tidstypisk jugenddekor.


 Jag lade också ut två gamla tavlor igår, den ena är redan såld men den på bilden ovan finns kvar.


 Jag blev så glad när jag lyckades få tag på ett ex av den underbara boken Lantlif, i jättefint skick dessutom. Jag har själv den här boken och den ger otroligt mycket inspiration om man gillar 1700-tal, allmoge och så vidare.


 Här är lite inspiration från boken, fler bilder finns i butiken.
 

 Lite allmoge....


 En vacker snäcksamling var ett måste i varje bildad 1700-talsmänniskas hem. Ni finner nyheterna HÄR!

Ha en fin dag i solen!

Kramar
Bitte

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mycket fint du visar, den boken har
jag också. En sån där man kan plocka
fram gång på gång.
Ha det gott och kramar/AM

Evas Kvarnaro sa...

Det gamla kommer igen, ja så är det bara. Tänk vilken skillnad på möblerna förr i tiden mot Ikeas möblemang, hi hi . . . .
Mina barn har blandat både nytt och gammal stil, jag har inga Ikea möbler tycker inte det passar i ett hus på landet, (enligt mig).Vårat hus är byggt 1890 av Rolfs morfars far, alla är födda i huset utom Rolf (70 år) och våra barn. Jodå här finns mycket gammalt, man kunde göra ett museum i brygghuset.
Det är roligt när yngre personer intresserar sig för 'gammalt'.

Trevlig helg/ Eva

House and Garden by Bia sa...

Men hallo, den boken har jag också...och den har jag haft i måånga år ;)))
Tror jag fick den när jag prenumererade på någon tidning..Sköna Hem var det nog ja.....mycket fint att titt på i den ;)
Hoppas annars allt är bra ?!
Kram bia