tisdag 25 augusti 2015

Dagens nyheter


 Igår fick jag en delleverans med varor och jag blev glatt överraskad när jag öppnade den stora kartongen :-). Den här pampiga femarmade kandelabern överträffade alla förväntningar! Kandelabern är STOR och pryder verkligen sin plats, den ger lite "slottskänsla" i och med sin storlek.


 Gråblå kuddfodral av hellinne med råa kanter, det är riktigt bra pris på dem för att vara linne.


 De här ljuslyktorna blev jag nästan mest förtjust i, de är gråbruna till färgen och varje ljuslykta är unik när det gäller mönstret. Ytan ser nästan ut som näver!


 Två modeller av rokokoljusstakar har också kommit hem, den här modellen fick ett uppsving när Mikaela Willers började tillverka såna av keramik. Den här svarta är av järn.


 Jag har också fått tag på en hel del antikt blåvitt porslin, det här vackra fatet är inlagt i butiken, men det kommer också stora engelska tekoppar med mönstret Willow, söta assietter, djuptallrikar och mycket mer.


 Den här modellen är av rå mässing och är otroligt tung och gedigen. Just rå mässing kommer vi att få se mer av i höst!

Ni hittar alla nyheterna HÄR.

Ha en fortsatt fin tisdag!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina nyheter, ska kika in när jag
skrivit detta. Hjortronsås måste du
prova, enklaste såsen i världen.
Jag blandar gräddfil och creme fraiche
med hjortronsylt och lite peppar, klart!
Jättegott till varmrökt lax
Kramar/AM

Hajan sa...

Det var mycket fina saker Du fått hem.
Hoppas du får sälja något nu, när du har lite att välja på.


Tack för titten

House and Garden by Bia sa...

Fina saker, jag har pippi på ljusstakar av alla de slag, men så säljer jag många av dom till sist i loppisen också, hihi...


Nu är nog den varma sommaren slut...hoppas det blir britt sommar ändå ; )
Vi åker till Turkiet i morgon...där är det varmt kan jag säga ;))...30 grader på kvällen !!!
Kram bia

Evas Kvarnaro sa...

Du älskar att göra livet lite vackrare och jag ser att du lyckas med det.
Hoppas du har många kunder och att de uppskattar det vackra du har i butiken.
Må väl/ Eva