fredag 10 juli 2015

Visby S:ta Maria Domkyrka


 Den här veckan har det regnat i princip hela tiden och även fast det var otroligt varmt och soligt i helgen, blir man less på allt regn som rasar från himlen. Jag har suttit och tittat på bilder från Visby från ifjol, när vi var där var det lika varmt som det var i helgen... + 32 grader!

Jag har besökt Visby domkyrka flera gånger, jag tycker den är så vacker!
 

 Alla tinnar och torn och fantastiska utsmyckningar...


 ... gör att det alltid finns nya detaljer att upptäcka.


 Kyrkan är väl värd ett besök, det finns otroligt mycket att se även inuti.


 Och över hela Visby ligger rosendoften tung... :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Hajan sa...

Vi har varit där det måste ha varit,45 vår sen , De hade fått nya
pipor till den stora orgeln i kyrkan. vi gick in och barnen var ju inte så gamla, Jag tror att Cajsa var ca 6 år, per var no 10 år. Först
gick min man ut, sen gick per ut så vi satt kvar tösen och jag.
Det var en jätteduktig organist men kära nån inget att lyssna på
får så små barn. Det är lite roliga minnen som dyker upp ibland, när ni bloggare berättar vad ni sett och gjort.
Här håller det uppe just nu,men det är inte mer det hänger i luften-
Sommaren blev kort som Ledin sjunger,

Evas Kvarnaro sa...

Förra året var jag (vi) på Gotland, första gången i livet.
Hela fem dagar, inte dåligt vi hann med mycket tycker jag och jag vill se mer.
Visby blev tyvärr bara knappt en dag, ville då se allt men se det är ju helt omöjligt. Men jag såg domkyrkan som hastigast och vill gärna se den som du har gjort. Det blir till att planera en ny resa till nästa år.

Ge dina vovvar nospussar från mig, må väl/ Eva

House and Garden by Bia sa...

Det var ett tag sedan jag var på Gotland...2003 närmare bestämt...och visst är rosorna fina där....Visby är en fin stad ;)
Kram bia