onsdag 3 juni 2015

Och så var de bara tre...


Från en dag till en annan blev de sju monsterbarnen tre. Det som var roligt var att jag då hann ägna lite mer tid till var och en av dem. Vädrets makter var inte riktigt med oss, men en hyfsat solig dag kunde vi vara ute på altanen en stund. Jag är en riktig "hönsmamma" och lade ut filtar överallt, för jag var rädd för att de skulle bli kalla om rumpan :-).

På bilden ovan sitter Melvin och tuggar på ett redan trasigt koppel.


 Här har Mitzy precis bitit huvudet av deras goserådjur och hon satt och solade sig och var så nöjd över sin rådjurstrofé ;-).


Plötsligt blev det lite bus....


..... och så blev det jaga!


Här sitter Marwin.


 Och här är Melvin igen.


Det blev inte något längre altanhäng den här gången, för solen gick ner och det blev riktigt kyligt i luften. Men monsterbarnen hängde inte läpp för det, för inomhus finns det måååånga fler saker att bita sönder ;-).

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

Hajan sa...

vet inte var min kommentar försvann.
Berömde Dig för det idoga arbete Du lagt ner.
Alla vi förstår ju hur jobbigt det varit för er alla.
Men vilka underbara utseende de har

kram Hajan

Huset bakom lindarna sa...

Så underbart gulliga de är och med de typiska ögonen för sin ras. Jag känner igen blicken från min bror som har haft en beagle med ett blått och ett brunt öga!
Det måste vara hålligång hos dej, inga lata stunder när monsterbarnen är vakna!
Kram/Finas mammis

Blommiga Rutan sa...

Ojojoj! Vilka sötnosar! Inte en lugn stund förstår jag, men roligt så klart.
Vilka fantastiska brudbuketter, och fantastiska klänningar , otroligt vackert . Älskar vintagesaker och vintage stilen, underbart.

Kram Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Vilka godingar...man bara ler när man ser på bilderna;)
Ha det fint i min gamla barndomsstad ;))
Kramis bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Alla är så söta. Kan väldigt lätt
tänka mig vilket sjå du har, du har ju
tre vuxna hundar också som vill ut.
Jag tycker det kör ihop sig med två
ibland!
Ha det gott och stor kram/AM

Evas Kvarnaro sa...

Nämen vilka sötnosar, så gulliga . . . .
Det är mycket jobb med små valpar, att bita och slita sönder saker hör till deras vardagsliv, tänderna är ju också så vassa på de små rackarna.
Lås in dina skor och tofflor, hi hi . . .
Alla med namn på bokstaven M, precis som jag har på mina barn,Maria, Madelene,
Martina o Mikael, men vovvarnas är mera modernare.
Lycka till med sötnosarna.
Må väl/ Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ååå neimen helledussen da så søte , det blikket liksom !!! Her er det også hundedager hihi, jeg har fem hunder her på dagtid , da jeg passer sønnens to og har tre selv. Fin dag til deg !