torsdag 14 maj 2015

Lite nyheter


Åh, så skönt det har varit med en ledig dag! I morgon jobbar jag igen, men den här dagen var verkligen guld värd. Till veckan börjar en intensiv period med beordrad övertid på jobbet, så idag har jag njutit av varje minut! Först sov jag ut ordentligt, sedan jag har pysslat på med sånt jag ligger lite efter med som dammsugning, disk och tvätt :-). Jag har dock inte stressat för att bli klar med allt, utan har pysslat lite här och där och det jag hann med, hann jag med.

Jag har också packat en hel del paket och lagt in ljuvliga nyheter från Jeanne d' Arc Living som kom hem häromdagen! Två sorters tyllspetskragar kom hem, de var dock inte så ljusa som jag trodde att de skulle vara, men ändå fina :-).


 Parasollerna som kommit hem är helt underbara, de är gjorda efter en antik modell och ser också rätt gamla ut. Jag önskar att jag blir bjuden på bröllop i sommar, då skulle jag definitivt ta med mig ett av dessa!


 Jag är svag för viktorianska kort och reklamkort, här är ett i större modell från ca 1890 som skulle vara fint att göra till en liten tavla.


 De här ovala kuddfodralen har jag suktat efter ett tag, de tog snabbt slut hos leverantören den första svängen så när de kom in i lager igen slog jag till! Kuddfodralen är milt cremefärgade.


 En annan modell av tyllspetskrage, den här är smyckad med mängder av små pärlor.


 De här söta anteckningsböckerna med Pierrot-motiv gjorde mig inte heller besviken, hela anteckningsboken är handgjord (även papperet) och de små tygrosorna är så fina.

Ni hittar alla nyheterna HÄR.

Det blev en fin Kristi Himmelsfärds Dag till sist, nu skiner solen så vackert efter en rätt blåsig och regnig dag. Alla färger blir så klara efter regnet!

Hoppas att ni har haft en fin ledig dag också! :-)

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Hajan sa...

Jag har varit inne och tittat på
Dina nyheter.
Jättefina saker och lite annorlunda.

hälsar Hajan

Hanna sa...

så mycket fint

House and Garden by Bia sa...

Fina saker...kuddfodralet, super !!
Vill knappt gå ut i kylan...sitter hellre vid datorn då, hihi....
Kram bia