lördag 9 maj 2015

Austinrosor


 Igår fick jag för mig att jag skulle köpa en bukett blommor till mig själv efter jobbet och hade väl mer eller mindre bestämt mig för att köpa ranunkler. Men, när jag kom till blomsteraffären ändrade jag mig snabbt när jag genom glaset till kylrummet såg några cremefärgade skönheter...

... det visade sig vara riktiga Austinrosor jag fått syn på! Jag har aldrig tidigare sett såna som snittblommor och de doftar säkert tio gånger mer än vanliga snittrosor. Stjälkarna är inte heller sådär långa och raka som hos vanliga snittrosor, utan det är precis som att man gått ut i trädgården och klippt av dem.


De var hiskeligt dyra och kostade 50 kr styck, men jag unnade mig två i alla fall :-). Nu flyter de i en gammal skål och sprider sin väldoft över vardagsrummet. Det blev sommar direkt härinne! :-)

Önskar alla en fin helg!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Men åhhhhhh så underbara!
Har aldrig någonsin sett Austinrosor som snitt! Hade aldrig kunnat stå emot dessa om det så varit min sista 100-lapp!
Mmmmmm.... kan nästan känna lukten...

Trevlig helg
Kram Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Så vackra dom var ;))
Solen skiner här idag , men vad det blååser !!!kan inte den här blåsten vi haft hela våren försvinna snart !!!
Önskar dej en fin helg!
Kramis bia

G:a Affären sa...

Här har det inte heller funnits Austinrosor i någon vas, underbar färg! Och fint att ha dem flytande i en skål. Nu blir jag riktigt nyfiken på hur de luktar också. Ibland måste man få unna sig!

Nu ska jag frossa i valpbilder eller monsterbarnen som du skriver, det ska bli spännande att se vad de hittat på!

Ha en fin helg!
Kramar /Cia

Villrose sa...

Helt skjønne! Jeg overvintrer en potte med Austinrosen 'Evelyn' i drivhuset, og den er i blomst allerede. Klipper stadig av en duftbombe til å ha i vase inne :)

Hajan sa...

Sådana Rosor har jag aldrig sett
någon gång.
Så vackra, är det en ny sort ?

Evas Kvarnaro sa...

Självklart ska man unna sig det bästa i livet. jag hade gjort precis som du.
Austinrosor är en gudagåva . . . .
att njuta av fägring hör livet till...
Tack för den underbara bilden, jag älskar rosor.
kram/ Eva

Marie maräng sa...

Men så vackra dom är... helt underbara!

Här har jag inte sett några i butiken men hoppas att dom kommer :)

Fin söndag till dig!
Kram Marie

House and Garden by Bia sa...

Kikar in och önskar dej en fin helg...härligt med lång helg !!
Kram på dej !
Bia