måndag 13 april 2015

Monsters Inc.


 Jag tillbringar nästan all ledig tid med valparna nu, eller monsterbarnen som vi kallar dem. De är verkligen riktiga små monster! Vi tyckte länge att den här kullen var mycket lugnare än Mollies förra kull, men nu har vi ändrat oss ;-). Valparna var i och för sig lugnare och nöjdare de första veckorna, men sedan hände något. Nu biter de på allt de ser men även på varandra, så ibland är det rena dödsskrik man hör inifrån valprummet! Tur att valparna har tre mammor som genast kommer springande och särar på de små monsterbarnen :-).

Mollie blir helt förfärad när de biter på varandra sådär, men annars är hon väldigt sträng mot dem. Jag förstår mer och mer varför, för man kan inte släppa det minsta på tyglarna när det gäller monster!


 Här ligger Bill och Bull, Knoll och Tott eller Dupontarna. Det är två av hanarna som är så otroligt lika varandra, både i storlek och teckning. Dessutom är de som tvillingar och gör allt tillsammans, sover tillsammans, busar tillsammans och så vidare. Jag har jättesvårt för att skilja på dem, man får titta väldigt noga på deras ansikten så man inte tar fel.


 Här är de igen, deras riktiga monsternamn är Marwin och Melvin.


 Här ligger Mitzy, ett av de lugnare monsterbarnen. Hon ser nästan ut som en Welsh Corgi när hennes öron pekar uppåt :-).


 Jag lade en pläd på köksgolvet, för jag tänkte att monsterbarnen skulle sätta sig på den så jag kunde fota dem alla tillsammans. Det blev inte alls som jag hade tänkt, kan jag säga! Först kissade ett av monsterbarnen på pläden och sedan började alla dra och slita i den och VIPS så hade de dragit in pläden i vardagsrummet. Lilla monstret Molly somnade medan hon drogs hit och dit.

Flera av monsterbarnen har blivit förtjusta i H:s robotdammsugare. De brukar sätta sig på den och trycka lite på olika knappar, bita på sladden och så vidare. Rätt var det är så har de lyckats starta den, men i helgen så startade den och började åka ut på golvet med en av valparna ovanpå! Det såg så otroligt roligt ut med ett litet svart monster som åkte runt på sin farkost :-). Då önskade jag att jag hade haft en kamera eller telefon i närheten!


 Här är en av tvillingarna igen, den andre är inte långt borta ;-).

Hoppas att ni har fått en bra start på veckan!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Jamen det var ena söta små monster du ha begåvats med, förstår att du har fullt upp med att uppfostra just nu, får man vara valpledig också ???
Skulle nog med all säkerhet behövas.
Men underhållen hörs du iallafall bli.
Ha det fortsatt bra med dina små monster, så får jag väl följa dom ett ett tag till att dom hittat nya hem !!

Tjingelingen från Rantamor.

Hajan sa...

Hej lilla gumman, jag älskar era
underbara valpar. Tänk att Ni klarat av detta med att namnge dem, Det är inte klokt så lika tvillingarna är varandra. Det passar ju med dessa namn, Harry Potternamn. Melvin har ju haft en egen serie på Tv . Så bra Rantamors
undran var, Får m<n en välsignelse för mig
sen min make valpledigt??
Jag håller med Dig de som inte bloggar förstår inte detta
underbara med vänner därifrån.
Bloggen har varit en välsignelse
för mig sen min make gick bort.
Ha, ha dina monster de skall
väl snart till sina nya hem.
Du vet att jag älskar dina berättelser.
Det finns en annan blogghuns som jag älskar, också en Malte.
Den hittar du hos Wiola på
Bossgård. Matte där med skriver så bra.
Köp hem plåster så Du har.
kram från Hajan

Hajan sa...

Det blev lite rörigt som Du ser, men det bjuder jag på.
Hoppas Du förstår mina rader.
Ibland har jag lite för bråttom
Då säger jag natti, natti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fota valpar måste vara snudd på omöjligt, bra och passa på när dom sover. Och det var synd att du inte fick bild på valpen på dammsugaren, vilken syn:)
Och dom där två som håller ihop, hoppas någon vill ha två valpar. Ha det bra nu och passa på och vila när dom sover...
Kramar/AM

Marie maräng sa...

Men OHH... så söta! Underbara bilder du lyckats fånga dem på :)

Det hade verkligen varit roligt att se valpen på dammsugaren ;)

Tack för titten och hälsningen hos mig!

Jag mailar dig angående ev köp i butiken :)

Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Marie

Marie maräng sa...

Men OHH... så söta! Underbara bilder du lyckats fånga dem på :)

Det hade verkligen varit roligt att se valpen på dammsugaren ;)

Tack för titten och hälsningen hos mig!

Jag mailar dig angående ev köp i butiken :)

Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Marie

House and Garden by Bia sa...

MEN OJ SÅ SÖTA !!
Vi har ju fyra katter (som du kanske vet sen förut)...men nu börjar det kännas jobbigt att ha dom, utekatterna går väl ann, men en siames har börjat bajsa på mattorna nere i källaren inte i lådan...och dom kräks ofta, och den andra siamesen har fått en knöl på nosen, så nu ska vi till veterinären med henne till veckan...inte kul, men har man tagit sej an dom, så får man väl stå ut...synd att dom är så jobbiga, för dom är ju sociala och goa också ;))....men aldrig mer djur för mej...ändå älskar jag alla djur :)))
men nu har det gått till en gräns...
Tak för din hälsning och må så gott ;))
Kramis bia

Anonym sa...

Tack snälla, snälla Bitte för att du har gett mig din bloggadress. Jag älskar att läsa om valparna och skulle så gärna vilja ha ett par av dem. Men de vi har från er är helt underbara. Skulle vara jätteroligt om ni tar er till Dalarna och hälsar på i sommar. Kramar från Kenneth, Ulla, Sindra och Ronja.