torsdag 12 mars 2015

Påsk i butiken!


 Nu är det äntligen påsk i butiken! Veckorna går fortare än man tror och jag tycker att det snart borde vara "tillåtet" att börja påskpynta? :-)

Jag har fått en leverans med så ljuvliga påskägg från Jeanne d' Arc Living, de är klädda med handgjort papper med torkade blommor och ger riktigt vårkänsla!


 Några antika påskkort finns också i butiken, fler kommer under de närmaste veckorna.


 Det finns också dekorerade och patinerade hönsägg, samt "naturella" gåsägg. Det är jättefint att blanda olika modeller i en skål eller liknande.


 Två söta lamm finns också bland påskartiklarna, dessa passar både till jul och till påsk!


 Fler dekorerade påskägg från Jeanne d' Arc Living...

  

... och några söta Muehlenbeckia-kransar som passar fint att göra små reden av.


Till sist en närbild på de vackra äggen! Ni hittar alla påsksakerna HÄR.

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

G:a Affären sa...

Ja jag tycker också det är tid för att plocka in lite ris och kanske lägga några ägg (!) här och där. Påsken som högtid brukar gå så fort förbi så lika bra att börja snart. Så fina ägg du visar!

Kramar /Cia

Hajan sa...

Lilla Bitte visst kan du taga fram
Påskpyntet. Jag skall kolla i min
kartong, herregud Julsakerna börjas ju vid Advent.
Plocka fram Du, alltid toligt att kolla.

House and Garden by Bia sa...

Så fina ägg du har ;)...ska måla några gamla ägg från dotterns tid ,vita och sätta på lite spets på dom ;))...fick idén från en blogg...
Önskar dej en fin solig helg!
Kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åhhh så fina påskägg, ska titta närmare imorgon när det har lugnat ner sig lite här. Och så otäckt med din kollega, jag har bara behövt ligga på akuten för observation.
Ha en fin helg
Kramar/AM