tisdag 17 mars 2015

Aunt Molly fyller fyra år!



 Idag fyller Aunt Molly fyra år! Det är inte klokt så fort tiden går när man har roligt, det känns verkligen inte som att det är fyra år sedan jag öppnade butiken :-). Jag minns hur jag satt dag och natt i flera veckor innan öppnandet och lade in varor. Ögonen gick i kors och det värkte i fingrarna, men jag var bara tvungen att vara färdig till den 17 mars 2011 för då kom två tidningar ut som jag annonserat i. Och jag hann! :-)

Jag var helt slut dagen efter och så här skrev jag på bloggen:

"Det känns ungefär som att jag har sjösatt en båt. Först är det ett enormt arbete under lång tid med att slipa, lacka och mycket mycket annat innan det är dags för själva sjösättningen, som bara den är ett kapitel för sig. När båten väl är i sjön efter allt arbete är det en obeskrivlig känsla.

Ja, nu ligger hon där och guppar i vattnet, skutan Aunt Molly. Vi får se vart vindarna för henne och mig! Allt känns spännande och nytt, men jag känner ett lugn och en slags inre frid inom mig samtidigt som jag känner en stark längtan...

... let the horizon come to me!"


 För att födelsedagsfira har jag lagt ut lite fina nyheter i butiken som jag fann på helgens inköpsresa, bland annat en mycket ovanlig soppterrin som ni ser på den översta bilden. Jag har också fått tag på en bit antik fransk spets, en pampig antik bålskål (även den mycket ovanlig), en vacker gammal plåtburk och så lite nysilver.


 Jag har också fått tag på ett parti 1800-talsbokmärken igen som jag kommer att lägga ut lite pö om pö.


 Det kommer också mer nysilver i butiken framöver!


 I leveransen med de vackra handgjorda påskäggen från Jeanne d' Arc Living fanns också den populära kalkfärgen de har sålt en tid nu, jag kommer att beställa fler färger inom kort. Den ska bli mycket spännande att prova, jag har ett vitrinskåp och en gammal byrå som står och väntar på att bli vårfina :-). Med i leveransen fanns också så söta runda kuddfodral, dessutom till riktigt bra pris!

  

 För att fira har jag också sänkt priset med 25% på kvarvarande fuskpälsplädar, det gäller även det vackra överkastet i fuskmink.


 Jag har också fyllt på rean med ännu fler varor och sänkt priset ytterligare på redan nedsatta varor. Nytt på rean är bland annat kvarvarande inredningsböcker från Nina Hartmann och Jeanne d' Arc Living och smycken som nu kostar 50 kr alternativt 100 kr. Det är halva priset eller mer än halva priset på många varor nu!

Det var ju också det där med skutan Aunt Molly... efter fyra år på havet med saltstänk och gassande sol är det hög tid för henne att få en liten makeover :-). Jag planerar att göra om lite i butiken under våren och kommer också att förändra sortimentet en aning eftersom vindarna nu blåser i en lite annan riktning. Det blir "same, same, but different", men jag kommer inte att lägga ner butiken som jag var inne på kring jul och nyår, för nu har jag fått tillbaka min energi och allt känns bara roligt igen :-).

Jag vill tacka alla fina kunder för de här åren, inte minst alla stamkunder som återkommer gång på gång :-). Flera av er känns efter de här åren mer som vänner än som anonyma kunder! Utan er vore den här skutan ingenting, STORT TACK! Hoppas att ni vill fortsätta följa mig och Aunt Molly på färden :-).

Varma kramar
Bitte

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till fyra fina år, har alltid gillat din butik. Så roligt och kolla på nyheter, du är en bra inköpare.
Och det du såg på himlen måste ha varit solförmörkelse, läste att det skulle bli det.
Ha det gott
Grattiskramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Grattis på fyra års dagen ;))....själv har jag hållit på i tre år i maj ;)...oj vad det har gått fort...och jag fortsätter som vanligt, hihi...
Ja vädret är fint, men nu kommer det tyvärr ett bakslag med kyligare väder...men så är det ju varje år ;)
Kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ägget framme, superfint! Och mmmm till det andra. Och jag skrev ju solförmörkelse, den blir ju nu på fredag så det kan det ju inte ha varit. Norrsken kanske...
Kramar och tack/AM

Hajan sa...

Så snygga saker, är det griptåmg
med fågelfötterna på?
mycket ovanligt, men så snyggt



kram

G:a Affären sa...

Grattis till de fyra åren! Och kul att du fått tillbaka energin att fortsätta.
Även om jag inte är en flitig kund så njuter jag av allt det fina du har!

Hoppas du och hjärtegrynen får sköna dagar!
Kramar /Cia

Anonym sa...

Är det en vanlig dag? Nej det är
ingen vanlig dag för web shoppen
Aunt Molly's firar 4 år.
Hurra! Hurra! Hurra!
Stort Grattis och tack för alla
fina saker du letar efter och
finner. Om man nu inte skulle vara
köpsugen kan man alltid njuta av
att titta på fina bilder eller läsa din härliga blogg!

Tack och hälsningar Susanne F