onsdag 18 februari 2015

Dagens nyheter


 Ikväll har jag äntligen lagt in lite nyheter i butiken, det var ett bra tag sedan nu! Men, efter två otroligt tuffa jobbmånader har det äntligen lugnat ner sig på jobbfronten och vintermörkret börjar släppa sitt hårda grepp om oss. Det är två bidragande faktorer till att orken börjar återvända :-).

De här gamla tårtbesticken är så vackra, särskilt det stora monogrammet på knivbladet.


 Jerusalem I och II av Selma Lagerlöf i vackra helfranska skinnband finns nu också i butiken. Om ni missade filmatiseringen som gick på TV för ett tag sedan måste ni bara se den!


 Jag har fått tag på en ny omgång av Vernets vackra hästmotiv och har lagt ut några av planscherna, fler kommer!


 Två gamla trådrullar har också hittat in i butiken.


De här söta väskorna av spetsklätt linne från Jeanne d' Arc Living känns lite vårliga :-). Alla nyheterna finner ni HÄR

Resten av veckan kommer jag att tillbringa på sydligare breddgrader då jag flyger till Visby i morgon bitti! Det ska bli så otroligt mysigt att få träffa sonen igen efter alla dessa månader! Jag längtar efter honom så jag nästan spricker... :-).

Önskar alla en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Vilken fin och romantisk väska...och böckerna av Selma L. har jag hittat på loppis här i stan för några år sedan...jag har dom som stilleben med någon liten sak på ;))...tror jag gav 20 kr st.
Ha det så trevligt hos sonen ;))
Kram bia

Hajan sa...

Åh så mycket fint du har, det är
ju roligt men nu ett tag tycker jag
att intresset för sådana saker avtagit bland ungdomen.
Gör några människor några handarbeten nu för tiden.
Så konstigt allt blivit, tycker
jag ibland.
Tänk vilka lakan och Örngott man
gjorde förr. Det är borta det med.
Hopppas den tiden kommer tillbaka, men jag undrar jag