tisdag 6 januari 2015

God Fortsättning på det nya året!


God Fortsättning på det nya året! Hoppas att det har börjat bra! Det här blir årets första inlägg för min del :-). Jag tycker att tiden går så fort, jul och nyår försvann i en hast och till och med trettondagsafton! Skönt i alla fall med ännu en ledig dag och en kortvecka innan de vanliga jobbveckorna tar vid. Det är onekligen skönt att lata sig... :-).

Här sjunger hyacinterna på sista versen, men så länge de är fina får de vara kvar. Doften av hyacint blandas med doften av mitt nybryggda kanel- och kardemummakaffe, så det känns fortfarande jul här hemma.

Nytt år innebär också nya varor i butiken och jag har fyllt på med lite nyheter, bland annat en antik hushållsvåg, antika mamelucker med helt ljuvlig brodyr, en gammal mandelkvarn, en gammal speceriburk med texten Katrinplommon och så lite annat smått och gott. Vi har också fått påfyllning av de varma fuskpälsplädarna i färgerna ozelot och svart sobel. Ni hittar alla nyheterna HÄR.

Önskar er alla en trevlig trettondag!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Ja visst har det gått fort med alla helger...men jag tycker det är bra att vardagen tar vid nu ;))...synd bara att vi inte har någon riktig vinter ännu.
Ha det gott!
Kram bia

angie sa...

ett gott nytt år för dem också !!! älskar hälsningar från angie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här har dom sjungit klart, hyacinterna alltså. Men granen åker inte ut förrän på lördag. Kortvecka är bra, lite mjukstart känns helt ok efter alla helger.
Önskar dig allt gott 2015
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Hanna