tisdag 9 december 2014

Juliga nyheter


 Ikväll har jag lagt in en hel drös med gamla julsaker, det tog en bra stund :-). Först av allt tänkte jag visa en av mina handgjorda vaddflickor, det är en viktoriansk dam med en fotsid vinterpäls av vadd. Hon har självklart också en jättestor muff av mjukaste kaninpäls (vadd) som var ett måste under den viktorianska eran. Åtminstone för dem som hade råd :-).

Jag får se om jag hinner göra färdigt de andra vaddflickorna också, för det är rätt mycket pyssel med dem och så är jag så petig ;-).


 Jag har också gjort några tändsticksaskar med viktorianska julmotiv, det är stora askar som innehåller långa brasstickor.


 De här gamla fåglarna är helt underbara, de har en matt yta och så vackra milda färger!


 Ännu en ask med vintermotiv...


 Jag har också lagt in flera gamla klockor av glas, samtliga i fint skick.


 En hel hoper gamla julgranskulor finns också inlagda...


 ... och ännu fler tändsticksaskar!


 Det finns också två fåglar med blank yta, den här är så fin som skimrar i silver, rosa och blått.


 Jag har lyckats få tag på några gamla tomtar av glas, det är sällan man hittar dem men i år hade jag tur :-).


 Nu börjar ni nog bli trötta på alla bilder av mina tändsticksaskar... ;-).


En kotte av transparent glas med frostade detaljer, den är lite ovanlig!


 Det finns i skrivande stund bara tre smällkarameller kvar, samtliga är dekorerade med söta vinterbarn.

Ja, det var väl allt för ikväll! Ni hittar alla nyheterna HÄR.

Ha en fortsatt fin kväll, välkommen in i butiken!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

angie sa...

danke für die tollen inspirationen, eine schöne woche wünscht angie

House and Garden by Bia sa...

Så fina askar du har gjort...gjorde några för ett par år sedan, men de hänger med ännu ;)))...tyckte det var kul att göra dem också ;)
Ha en fin kväll!
Bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här hos dig får jag riktigt fin julkänsla, både askar och vaddfigur är så fina.
Ha nu en riktigt bra lussehelg, hoppas du är lite ledig och att blåsten dragit bort.
Kramar/AM