onsdag 24 december 2014

God Jul!


Så var den här då, dopparedan... :-). Tänk att det blir jul varje år, oavsett hur mycket eller lite man har hunnit med. Jag har inte hunnit få fram så mycket julpynt i år då jag har jobbat in i det sista, men den här julkyrkan hänger alltid med. Den köpte jag när jag var 18 år och den har lyst så fint varje jul sedan dess! De antika lammen har tillkommit i år och de har fått varsin guldskimrande gloria.

Julblommor är kanske det vackraste julpyntet ändå, så jag har inhandlat några amaryllisbuketter och en hoper hyacinter som såldes för halva priset.

I år kommer inte sonen hem till jul, då han har rest utomlands med en kompis över jul och nyår. Det känns lite tomt och konstigt, men jag är samtidigt glad för hans skull då jag vet att han har det riktigt gott i värmen just nu :-).


Här har det däremot snöat i flera dagar, igår blev det lite mer intensivt och det fortsatte snöa hela natten. Jag trodde dock aldrig att det skulle komma så MYCKET! Hundarna fick en chock i morse när de var tvungna att plumsa i snö som gick upp till halsen på dem, det var bara Noomi som ändå ville ta en promenad. Så fort hon hade gjort det hon skulle sa jag till henne att vi måste vända tillbaka. Hon var helt slut när vi kom hem igen, lillstackarn! Jag stoppade om henne med varma filtar och hon somnade direkt, hon orkade inte ens äta frukost :-).

Det är så här jag vill tillbringa årets jul, nedbäddad i soffan med varma filtar :-).

Önskar er alla en riktigt God Jul! Tack för att ni kikar in här och lämnar så fina kommentarer, de värmer!

Varma julkramar
Bitte

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket snö, det är ju fint och titta på men mycket slitigare. Så fint det lyser i kyrkan och Noomi är så söt när hon sover. Senaste jag hörde var Hugo frisk, men det svänger fort, vi får se...
Önskar dig och alla vovvar en riktigt
GOD JUL ♥
Julkramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År! En stor julpuss till Noomi!
Kram,
Regina

Huset bakom lindarna sa...

Önskae dej en riktigt God Jul!
Kram/Finas mammis

STENLYCKA sa...

Önskar dig en skön fortsättning på julen!
En stor varm kram till dig!
Raina

House and Garden by Bia sa...

God fortsättning på julhelgen!
Och nog har vi fått mycket snö...men på tisdag ska det komma regn....fy sjutton!!...men idag har jag gått en uppfriskande promenad och blev lite röd om kinderna...nu blir det hemma mys!!
Kram bia

G:a Affären sa...

Så fint det lyser i din kyrka! Det behövs inte så mycket pynt bara det luktar från hyacinter, gran och lite andra juldofter.
Ja, vi får vara stolta över våra barn som vågar sig ut i världen. Och att de alltid är välkomna hem.

Vilken härlig bild med Noomi i filtarna! Jag tror jag gör detsamma efter målningen idag.

Önskar dig fortsatt fina juldagar!
Kramar /Cia