söndag 30 november 2014

Första advent


 Tänk att det redan är första advent! Jag tycker att de senaste veckorna bara har försvunnit och det lär väl gå lika fort fram till jul. Här är det storstädning på gång, men jag har hunnit adventspynta lite i alla fall, trots stöket. Ikväll ska jag lägga mig i soffan med den gosiga fuskpälspläden om mig och antingen se en bra film eller läsa en god bok :-).

Så här blev årets adventsljusstake, jag har lagt själva stommen på en gammal bricka av nysilver och så har jag kilat in eucalyptus i stommen. Egentligen hade jag tänkt ha prydnads-en också, men kransen blev yvig och fin ändå så jag kanske hoppar över den.


I mitten av kransen har jag lagt olika silverfärgade julgranskulor och så några antika vita trumpeter.


 Jag har hängt två par änglavingar av spets och tyll på vitrinskåpet i hörnet, de är så fina och ser riktigt gamla ut. Det finns fortfarande några av dessa kvar i butiken om någon skulle vilja ha :-).


 De här små fåren har fått yviga guldskimrande kransar kring halsarna. I flera år har jag mest pyntat med silver och vitt, men den här julen blir mer guldfärgad än på länge :-).

I köket har jag bytt ut alla tavlor, så de "nya" har alla guldfärgade ramar. Det blir en lite annan känsla och ombyte förnöjer!

Ha en fin första advent!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Hajan sa...

ljuvliga bilder med från Dig, det får vi tacka för.
kram Hajan

Cat sa...

Så fina adventsljusstake du fått till.
Ha de gott. Kram, Catarina

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Bitte, hoppas du har haft en fin och mysig adventshelg !
Vilken underbar adventsbricka, så himla dekorativt och vacker !
- Änglavingarna skulle jag gärna vilja tomten kom med...Dom är så otroligt vackra ! - Måste nog skriva en önskelista ;)
Varma kramar till dej !
/ Anneli

angie sa...

danke für die wunderschönen bilder und inspirationen, einen schönen 1. advent wünscht angie

House and Garden by Bia sa...

Så fint du gjort...tänk vad många olika och fina adventsstakar jag har sett på bloggarna, så himla kul att se vad mycket fantasi det finns ;))...hoppas första advent var mysig hos dej...det var den här;)
Ha det gott!
Kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint med kulor och trumpeter på adventsstaken, och vackert med vingarna. Hoppas du hittar snöbarn, jag blev tipsad om ebay, men har aldrig handlat där.
Ha en fin dec vecka
Kramar/AM

Marie maräng sa...

Vilken vacker adventsljusstake!!!
Gillar den till tusen :)

Hoppas du fick en mysig stund i soffan!

Ha en fin fin första advents vecka!
Kram Marie

Linda sa...

Lovely photos, and your header is beautiful! :)