fredag 24 oktober 2014

Ovädersnatt


Usch vilken ovädersnatt det blev, jag tyckte att det var så otäckt så jag sov inte en blund på hela natten. Och tur var kanske det, för två fönster formligen slets upp av stormen och gick sönder.  Turligt nog gick inte själva fönsterrutorna sönder, för då hade vi haft full storm rätt in i huset. Nu var det fönsterhakarna som slets ur träet så jag har fått knyta fast fönstren i hakarna, en hyfsad provisorisk lösning över helgen. Fönstret i sovrummet har dock slagit sig, så det går inte att stänga riktigt och kommer att behöva särskild handpåläggning...

... puh, jag känner mig helt mosig i skallen av sömnbristen...

Önskar alla en fin helg i ruskvädret!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

G:a Affären sa...

Men fy så otäckt , som i en skräckfilm. Själv är jag inte mörkrädd men naturens krafter kan skrämma mig. Jag har också haft sovrumsfönstret öppet och med för mycket regn sväller det så pass att det blir svårt att stänga. Det är nog dags att sova med stängda fönster nu!

Kramar och önskan om en fin helg med mer sömn!
Cia

House and Garden by Bia sa...

Men gud har det blåst så mycket hos er....jag har sovit som en stock ;))...det är ju bara 5 mil emellan oss;)...men 5 mil kan ju vara mycket ibland...men regnat har det allt och blåst förstås...
Trevlig helg!
Kram

angie sa...

danke für die tollen bilder, einen schönen freitag wünscht angie aus deutschland

Cat sa...

Men jösses! Här var det lite duggregn...
Hoppas att ni får sova i lugn och ro i helgen. Ha de gott. Catarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nog har vårt väder blivit våldsammare, hoppas vi slipper mer blåst nu i höst.
Igår hade vi sol för första gången på jättelänge, hoppas på repris idag.
Kramar/AM

Hajan sa...

Det var väldans vilket blåsoväder
Ni haft. Då känner man sig liten
vädrets makter är lite otäcka
ibland.
Att det aldrig kan vara lagom
med vädrets nycker.
Vi hoppas på en lugnare vecka fram över.