onsdag 1 oktober 2014

Dagens nyheter


 I helgen lyckades jag få tag på tre antika ljusstakar i fattigmanssilver, åh så glad jag blev! Det är otroligt sällan man hittar dem och de här riktigt gamla modellerna är så vackra.


 Jag fick också tag på två cremefärgade mandelkvarnar, den ena finns nu i butiken.


 Antika poesiböcker är något som ligger mig varmt om hjärtat, ofta har de så vackra pärmar. Den här med präglat omslag i läder är så vacker...


 ... och det är även den här lite mindre modellen med sitt fantasifulla motiv på ovansidan.


 Sist men inte minst fick jag tag på en vacker såsskål på fot, man kan sätta en liten krukväxt i den och ha den som ögonfröjd på köksbordet om man vill!

Det var väl alla nyheter för idag, men fler kommer! :-)

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gammalt fattigmanssilver är jättevackert, så fint till en höstdukning. Ska kika på dina nyheter.
Kramar/AM

Hanna sa...

Ha en fin kväll
Hanna

House and Garden by Bia sa...

Fina saker och fint tagna bilder ;))
Ha en trevlig lördag...så fint väder vi har haft idag...varmt och soligt !!
Kram bia

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej min bloggvän !
Nu var det längesedan jag skrev några rader här hos dej, men nu blev det äntligen av !
Vilken upplevelse det måste ha varit att se delfinerna och deras show !
Håller med dej om att det är något mycket speciellt med just delfiner...Dom känns så innerliga och godhjärtade.
Hoppas att allt är bra med voffsarna och du hinner njuta av hösten.
Som vanligt har du hittat så vackra och speciella saker som hamnar i din butik ♥

Varma kramar/ Anneli

Hanna sa...

Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna