fredag 10 oktober 2014

Änglavingar i butiken


 Häromdagen fick jag hem en av årets mest spännande leveranser. Den innehöll till största delen julsaker, men även de här otroligt vackra och STORA änglavingarna som jag väntat på! Jag hade beställt flera olika storlekar, vilket visade sig vara tur eftersom leverantören inte kunde leverera alla modellerna. Därför blev nog många återförsäljare utan, men jag hade tur och fick i alla fall hem två modeller: den allra största storleken av patinerad tyll, samt en aning mindre modell av patinerad spets.


 Båda är fina och de påminner väldigt mycket om de riktigt gamla processionsvingarna från Belgien och Frankrike. Ni som läser Nina Hartmanns böcker känner väl igen dessa! De är patinerade och gjorda för att se riktigt gamla, de här är dock mycket mer prisvärda ;-). Originalen kan kosta upp till 5000 kr!


 Änglavingarna är jättefina att till exempel ha på en provdocka eller att hänga upp någonstans.


 Här är en närbild på modellen av tyll.


 Och här är änglavingarna av spets. Ni hittar båda modellerna HÄR.

Önskar alla en fin helg, trots regn och rusk!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Åh så fina änglavingar...jag har ett par som hänger ovanför ingången till mitt bloggrum ;))...men dom är inte lika fina som dina....önskar dej en jättefin helg...hoppas bara att det slutar regna....
Kram bia

Här är gudagott att vara ! sa...

Så underbart vackra änglavingar !
- Tänk att ha sådana på ryggen ;)
- Nää, när jag tänker efter så passar dom nog inte på mej, särskilt inte när jag sitter och ser hockey...
Varma kramar och en trevlig helg önskar jag dej !
Anneli

Hajan sa...

Vad skall man ha dem till, är det för teaterbruk kanske.
Förstår inte vitsen med dem annars. Men jag är väl för gammal för att förstå.

Roligt att titta in hos dig i alla tider.