söndag 21 september 2014

Höstregn och nyheter


Vilket fantastiskt sommarväder det var i lördags, efter dagens regnande är jag så glad att vi verkligen "maxade" i lördags och promenerade dagen lång :-). Det blev många och låånga promenader i värmen och solskenet. I morse gick vi till sommartorpet medan det fortfarande bara duggregnade, usch så trist och "höstigt" det blev bara över en natt!

Kanske tur att det regnade idag så jag stannade inne och fotade lite nyheter ;-). Jag har fått tag på lite fint antikt porslin på sistone, bland annat den här underbara insatsen till ett antikt fiskfat. Bilden gör den verkligen inte rättvisa och den är riktigt tung och gedigen. Den är jättefin att till exempel ha som ostbricka eller som dekoration i tallrikshyllan.


 Några gamla viktorianska reklamkort är också inlagda, jag tycker att det här är så sött med mopsarna och grodan :-).


 Fler nyheter är två modeller salt- och pepparkar och jag har ytterligare två modeller som jag inte har hunnit fota ännu.


 Jag kunde inte motstå den här lilla skärbrädan, trots att den hade en liten nagg i kanten :-). Den är så söt, jag har aldrig sett så här små skärbrädor förut! Jag har och har haft flera andra saker i den här serien, bland annat speceriburkar och mjölskäppor.


 De här antika tallrikarna från mitten av 1800-talet (!) är bland de vackraste jag haft i butiken. Två har motiv från Kungliga Djurgården och en från Drottningholm. De är i perfekt skick, helt sanslöst egentligen då de är så gamla.


Önskar alla en riktigt fin start på nästa vecka, hoppas vi slipper alltför mycket regn! Och till alla i de nordligaste delarna av vårt avlånga land som fick vinter i natt, sänder jag en varm kram!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

angie sa...

wunderschöne antike teile!!! angie

Hajan sa...

nej vi slapp inte det, här är det halv storm och klass 1 varning.

men nu får vi ta vädret som bliver
vi har ju haft en under bar
höst än så länge i varje fall.


mycket rart Du fått hem

House and Garden by Bia sa...

Fina saker...på torsdag åker vi upp för femte ggn och hjälper mina föräldrar med flytten...oj oj vad mycket prylar dom har...men nu kommer dom att bo nära allt...
Kramis bia

Marie maräng sa...

Hösten kom verkligen över en natt! Så tyvärr har en del av mina blommor som jag tänkt övervintra fått sig en rejäl frostsmäll :(

Så fina nyheter! Måste försöka hinna med en titt i butiken :)

Önskar dig en fin hösthelg!
Kram Marie

Hanna sa...

mycket fint
Ha en bra helg
Hanna

Alex sa...

Jag älskar salt och peppar shakers! Har du någon mer till salu? Du kan nå mig på alexwijnen@live.com. Tack :)