fredag 12 september 2014

Fjärilar och tändsticksaskar

September Morning
Nu har jag lagt in tändsticksaskarna jag berättade om i butiken! De har alla fjärilsmotiv och inspirationen har varit Puccinis opera Madame Butterfly, därför har jag döpt en del av askarna efter olika musikstycken i operan. Det som skiljer är att papperet har höstfärger, medan operan utspelar sig under våren ;-).

 Nagasaki Garden
Papperet är mycket exklusivt och går inte att köpa var som helst, jag har också lagt tid på askarna så de är inga hafsverk :-). Det finns också bara en ask i varje mönster, då de flesta ark är mönstrade på ett sätt som gör att det inte går att få ut fler än en ask per ark.

 Humming Chorus
En del askar har starka höstfärger, en del har mildare färger som asken på bilden ovan.

 One Beautiful Day
Alla askar är dekorerade med gammal skir spets, några av dem är också dekorerade med små rosor.

Fly away with me
Två av askarna är också dekorerade med antika bokmärken från sent 1800-tal. 

 Cio-Cio San
Tänk att fjärilar är så fascinerande, kanske beror det på att de är så små och sköra och ändå lyckas fladdra sig fram i livet.

 Autumn Splendor
Eller beror det på deras skönhet? Till och med Mollie, Noomi och Riva kan sitta hur länge som helst och titta på fjärilar som fladdrar från blomma till blomma :-).

Ni hittar alla askarna HÄR. Under den nya kategorin Aunt Molly Design kommer man framöver att kunna hitta fler saker än tändsticksaskar, men jag återkommer om det!

Önskar alla en riktigt fin helg i solen!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Lena sa...

Oh så fina askar. Menar du att du gjort dom själv ??

Bitte sa...

Tack snälla du! :-) Ja, jag har dekorerat dem själv!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har sinne för skönhet, så fina askar. Roligt att du öppnat en sida med egen design, ser fram emot mera.
Kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Åhh så vackra askar....jag har också gjort några askar, men ligger lååångt ifrån dina fina...men visst är det roligt att fixa till saker själv...
Ha en fin solig dag;)
Kram bia