onsdag 10 september 2014

Dagens nyheter


 Hej alla!

Det är nästan helt stiltje på bloggfronten för min del, men idag har jag i alla fall hunnit lägga in lite nyheter i butiken. Det kommer hem så mycket nytt hela tiden plus att jag och H gör små inköpsturer på helgerna, så jag hinner inte lägga in nyheter i den takt de kommer hem, än mindre blogga :-).

Jag har fått tag på en uppsättning helt underbara 1800-talskoppar från Rörstrand, de är handmålade och i jättefint skick.
 

 Vackra och STORA lampskärmar av sammet har också kommit hem, de passar jättefint på en högre lampfot.


 Några antika viktorianska kort är också inlagda.


 Den här underbara skrivbordslampan av återvunnen plåt är såå charmig! Här kan man verkligen prata industristil, själva lampan är en återvunnen billykta :-). Lampan är helt slut hos leverantören nu!


 Jag har också fått hem så vackra sjalar och ponchos i edwardiansk stil, de kommer från Jeanne d'Arc Living. Sjalar, väskor, handskar och annat finns från och med nu i den nya kategorin ACCESSOARER.


 Den här antika tavlan/hängaren fick jag tag på i helgen, den har ett sånt vackert guldglänsande motiv!


 Och sist men inte minst, ett gammalt smyckeskrin... :-).

Ja, det var väl allt för idag! Fler varor är på väg hem och Nina Hartmanns nya julbok kommer förhoppningsvis före helgen. Jag längtar efter den! :-) Ni hittar alla nyheterna HÄR.

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

angie sa...

ich liebe ihre alten schätze!!! viele grüße von angie

House and Garden by Bia sa...

Mycket fina saker !!
Ponchon var urläcker ;)
Hoppas du har det bra där uppe i min barndomsstad ;)))....mina föräldrar är på väg att flytta ner till plus boendet nere vid tågstation och vattnet...du vet kanske var jag menar ;)...så nu är vi där uppe lite då o då...
Kram på dej;)
Bia


G:a Affären sa...

Så mycket fint du visar och ponchon är en dröm!
Och tack för din kommentar!
Hela nästa vecka ska jag vara hundvakt. När jag blev tillfrågad blev jag lite kluven, just med tanke på rymningarna som blev förra gången. Men jag ska inte oroa mig i förskott, och ser därför fram emot nästa vecka med massor av kramar och gosiga stunder. Och promenader i det vackra höstvädret!
Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var mycket fint, en sån poncho skulle värma skönt nu när det blir kallare dagar. Kudden blev toppen i stolen jag hade tänkt ut till den. Vilken härlig färg det är!
Kramar/AM

Hajan sa...

Det är så mycket vackert Du har fått hem, men jag kan bara
titta på dessa varor.
Hoppas du förstår att jag har
så mycket redan.
Tänker på dig när jag ser den nya reklamen på TV med en valpkull med.
Men jag tror inte det är >Beagler
felstavat förlåt.

kram från Hajan