tisdag 29 juli 2014

Underbara sommarkvällar


 Vilken värmebölja det har varit, det är nästan skönt att det har blivit några grader svalare. Nu är det "bara" +25 grader inomhus såväl som utomhus, och inte över +30 grader som det har varit den senaste veckan! Värmen har onekligen sugit musten ur mig, det beror väl kanske också på att jag inte kunnat sova de senaste två veckorna. Visst har det varit härligt med Thailands-värme, men nu ser jag fram emot lite mer "normala" sommardagar.

I lördags tog vi en promenad längs Södra Sundet och det var en fantastisk kväll. Många båtägare var i farten och det sjösattes, det lades till vid bryggan och det kastades loss.


 Det var nog den varma kvällen som gjorde att det var lite glest med båtar vid bryggorna, jag hade också velat stanna ute så länge som möjligt!


 Mollie, Noomi och Riva var som galna under promenaden, men så var det också deras första längre promenad på nästan två veckor! Värmen har gjort att det bara har blivit kortare promenader, varken de eller jag har orkat.


 Sommaren är verkligen UNDERBAR, jag njuter av att slippa jackor, varma skor och varma kläder i största allmänhet. Man känner sig FRI under sommaren, det är bara att ge sig ut, oavsett väder. Jag önskar att jag kunde stoppa tiden precis nu...

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag kan vi stoppa tiden lite, för nu känns det som lite svalare vindar här också. Har varit otroligt varmt så länge, jag har ju haft turen och kunna sova. Din första bild är så vacker, en riktig sommarbild.
Kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Det är roligt att se bilder från min barndoms stad ;))...tycker ni har en fin båthamn...det är väl nere vid biblioteket? det finns väl en nedanför Stads hotellet också ?...om jag inte minns fel...idag ska vi hem och tvätta och handla i Birsta;)
ha det gott!!
Kram bia

G:a Affären sa...

Vi var hundvakt en tid och det enda vi gjorde med hundarna var att bada. Men de orkade inte heller så mycket mer i värmen.
Vilka vackra omgivningar ni promenerade i! Och som du skriver, allt är så mycket lättare när vi slipper en massa kläder.

Allt gott till dig och hundarna!
Kramar
Cia

Hajan sa...

så fort det går med valparna, det
måste vara jättespännende.
>Men så skall Ni skiljas ifrån dem
så är det ju.
Mötas och skiljas.

kram Hajan

Home Bohemia sa...

Det är så härligt med kvällspromenader...eftersom det blivit en aning svalare då:) Jag njuter verkligen av vår fina härliga sommar. Fast just nu mest i skuggan ute på altanen. Kram Maria