fredag 25 juli 2014

Lite nyheter och tropisk värme


Kikar in för att önska alla en riktigt fin helg i värmen! Vi har haft två tropiska nätter på raken och värmen håller i sig, nu är klass ett-varningen uppgraderad till en klass två-varning. Det är riktigt roligt att gå till jobbet på morgnarna och höra hur alla har gjort för att överleva natten... och höra VAR de har sovit :-).

Man blir onekligen påverkad av värmen, därför har jag inte orkat lägga in så många nyheter på sistone ;-). Nu finns det i alla fall lite nytt i butiken, bland annat de här söta mockakopparna i fyra olika pastellfärger. På söndag kväll kommer fler nyheter, bland annat en helt ljuvlig gammal lampfot, en gammal skrivmaskin och lite annat smått och gott ;-).

Nyheterna hittar ni HÄR.

Ha en bra helg, ta det lugnt i värmen!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Jättefina koppar!!!...ska försöka göra ett inlägg idag trots värmen...
Ha en trevlig och solig helg!!
Kram från bia

Hajan sa...

jag tycker Du är duktig som över
huvud taget orkar tänka på bloggen.
jag tycker det är skitjobbigt med denna värme.
Det beror nog på min höga ålder,
det är inget att göra något åt. Alla har det så just nu.
Hoppas jag kommer ihåg detta när snön kommer, då gnäller jag nog över det. jaa, vi
människor är som vi är.
varm kram från Hajan

Hanna sa...

fina
Ha en fin kväll!
Hanna

G:a Affären sa...

Tack Bitte för din kommentar när Leodin var sjuk, det kändes att du var engagerad och det värmde gott. Leodin fick en tumör som växte snabbt, den var redan för stor att opereras och så var han hela elva år.
Det blev en sorgsen tid, dottern och jag behövde sörja tillsammans. När hon så åkte till sin pappa i Schweiz blev Leodin plötsligt sämre, så jag fick ta beslutet att åka iväg med honom.
Men dottern och jag fick en tid tillsammans sedan, att minnas honom med glädje också.
Så tråkigt att ett hundliv är så kort!

Allt gott till dig!
Kramar
Cia