onsdag 25 juni 2014

Rapport från valplådan

 Noomisarna växer så det knakar, de är runda och goa och deras ögon har börjat öppnas :-). Det händer egentligen inte så mycket i valplådan på dagarna, noomisarna bara äter och sover, äter och sover.

Noomi är en lugn och cool mamma och vågar lämna dem kortare stunder för att följa med på en liten promenad, eller bara för att sitta i mitt knä en stund och bli lite ompysslad :-).
 

 Storm som var helt vit vid födseln, har nu börjat få ljusbruna fläckar...


 ... men magen är fortfarande helt vit :-). Valparna börjar också mörkna kring nosen och munnen och det ser så roligt ut från början för då får de små enstaka mörka fläckar .


 Jag antar att det här är lugnet före stormen, man får passa på att njuta av lugnet innan det blir väldigt mycket mer passning!


 Noomi sitter ganska ofta upp och ger di.


 Alla sätt är bra, utom de dåliga! Man kan äta upp och ner och bak och fram...


 Efter all matning och tvättning är det skönt att vila sig en stund!

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

G:a Affären sa...

Valparna och Noomi ser verkligen välmående ut! Förunderligt hur deras färger kommer till, jag trodde de hade sina färger färdiga vid födseln.

Och så mycket fint du fått hem till butiken! Så fina kuddar, jag måste kika in.
Så snart jag ser namnet Roslin tänker jag på min "äkta" förfalskning av friherrinan de Nuebourg-Cromière som jag fyndade på auktion för något år sedan.
Kramar
Cia

"Hemmet är min vrå" sa...

Så otroligt söta små valpar, ser ut som små grisar nu när de är lite rosa. Ha en fin torsdag och lycka till med alla söta hundar. Kram Mimmi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina dom är, och som du skriver, lugnet lär gå över. Kommer och bli ett gäng söta bushundar snart.
Kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Men gosingen, va söt man kan vara ;))....dom ser ut att ha det så mysigt och bra där dom ligger ;))
Ha det gott...
Kram och hej från mej!!
Bia