tisdag 27 maj 2014

Vardagslyx


Igår köpte jag en bukett snittblommor till mig själv, blommor är verkligen vardagslyx tycker jag. En bukett kan lysa upp ett helt rum och man blir glad varje gång man ser den. 

Jag visste inte igår att jag skulle komma att få något att fira idag... ;-).


 Idag fick jag helt oväntat ett mycket glatt besked som har med jobbet att göra så ikväll köpte jag dessutom en blåbärsbakelse till mig själv för att fira :-).


 Den här lilla loppishunden är jag så förtjust i, jag tycker den ser lite ut som en beagle men det är nog en spaniel.


 Nu ska jag hugga in på bakelsen och dricka en kopp nykokt kaffe till. Livet blir inte alltid som man har tänkt sig, men helt klart blir allt väldigt bra till slut ändå :-).

Ha en fin fortsättning på veckan!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Hajan sa...

Det är så sant, det bliver inte jämt som man tänkt sig.
Men man får göra det bästa av det man har.
kramis till Dig från Hajan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till det nya med jobbet, gissar att vi kommer märka vad det är om ett tag. Fina blommor och god bakelse skulle du ha såklart, det är du väl värd.
Kramar/AM
Ps, jättesöt liten figurin

G:a Affären sa...

Det var härliga färger på blommorna i buketten, och visst får vi unna oss lite lyx ibland. Grattis också till beskedet! Väl värt en blåbärsbakelse förstår jag.

Nu har jag läst ikapp och jag bara älskar bilderna på grannens katt bland vårblommorna!
Och så resan till Borga med alla vackra naturbilder, vilket vackert land vi lever i!
Jag ska också kika in till Älvräddarna. Själv är jag uppvuxen med vattenkraften som växte och ödelade stora delar av naturen.

Kramar
Cia