söndag 25 maj 2014

Mors Dag


 Vilken helg det har varit med medelhavsvärme, åska och häftiga regnskurar. Igår njöt vi av värmen och tillbringade hälften av dagen sovande på altanen :-). Idag blev det såklart ett besök hos mamma och pappa eftersom det är Mors Dag.

Det är en sån underbar tid nu när allt står i blom och jag skulle vilja stoppa tiden om det bara var möjligt. Ljuset, värmen, växtligheten... jag njuter av varje minut!


 Mamma och pappa har en helt underbar trädgård med blommor i alla möjliga färger och former, samt en hel slänt med brudspirea som har växt sig stora och fluffiga. Det ser ut som ett vitt böljande hav! Jag måste bara fota spirea-slänten när den står i full blom och visa er.


 Vacker utsikt har de också, kombinationen himmel och hav tröttnar man aldrig på!

Jag vill tacka igen för alla fina kommentarer ni lämnar, förhoppningsvis kommer jag snart att bli lite mer aktiv på bloggfronten :-).

Önskar alla en fortsatt fin kväll!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Hajan sa...

Har aldrig sett en sådan slänt, vad är Spireablommor för något.
Vackert var det på bild .

Det har varit fint, men nu är det mörkt, så vi får se.

ha det bra önskar Hajan

Loppisälskare sa...

Så vacker bild du bjuder på. Underbar himmel med solen som lyser därborta och björken...man bara vill stanna tiden nu för att kunna ta in allt vackert och magasinera det längst in i hjärtat.
Kram RosMarie

Huset bakom lindarna sa...

Tack för din fina kommentar om Julie! Det känns så svårt ibland när man vet att man snart måste skiljas...
Visst är det en ljuvlig tid vi har nu, och jag som är pensionär njuter dubbelt av varje dag så här på sommaren. Vi bor ju nära både skog och sjö. Vi slapp både åska och regn här, så jag har fått gå här med kanna och vattenslang. Ha en fin vecka!

Kram/Finas mammis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har allt sett att du varit ännu längre norrut, fina bilder från din resa i tidigare inlägg. Och det blev en fin mors dag, fast sonen och dom var här på lördag, så det blev svärmor igår. Ska bli roligt och se din mammas spireaslänt.
Kramar/AM