fredag 9 maj 2014

Mina senaste fynd


 Ibland har man tur och häromdagen var det min tur att ha tur! :-) Jag hittade de här vackra gammalrosa 1800-talsböckerna och slog till direkt. Gamla fina böcker hittar jag då och då, men det är första gången jag hittar några som är gammalrosa!


 Jag hittade också en antik skål från Rörstrand, den skymtar i högra hörnet. Djupstämpeln visar att den tillverkades i mitten av 1800-talet, det är en hisnande tanke! Jag ska visa fler bilder av den någon dag, den är min nya ögonsten :-).


 I ett av hörnen i vardagsrummet hänger en antik viktoriansk dopklänning över ett skåp, tyget är så otroligt skirt och skört, jag begriper inte hur den kan vara så pass hel som den ändå är. Den har några slitskador i tyget upptill, det var kanske en vild och stark bäbis som hade den en gång i tiden ;-). Gamla skolplanscher hänger både här och där, kanske gillar jag dem extra mycket för att jag är lärare :-).


 Idag kom äntligen leveransen från Jeanne d' Arc Living och ljuvliga skapelser av tyll ligger just nu och väntar på att skickas ut. Jag kommer att börja skicka paketen till er som beställt varor från JDL nu i helgen! Några av varorna var restade, bland annat de vackra brudkronorna av tyg och tyll. Men den som väntar på något gott... :-).

Önskar er alla en fin helg i ruskvädret!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina böcker, har aldrig sett rosa böcker tror jag. Och idag ska vi döpa en stark bäbis, men inte särskilt vild. Hoppas han är lika cool idag som han brukar... Jag är lite pirrig för det är jag som ska hälla upp dopvattnet från vår sjö. Hoppas inte jag snubblar.
Ha en skön helg
Kramar/AM

Hajan sa...

Lycka till lilla gumman, med dopvattnet. Det går nog bra skall Du se.

Här omkring är det inte så många dop nu för tiden.
En del tycker de små skall få välja själva, var de vill tillhöra.
Mina barn döptes på Lasarettet,
men det är snart 60 år sen.

House and Garden by Bia sa...

Åhh vad fina böcker....rosa gillas av mej ;))...skolplanscher gillar jag också....ha en fin dag min vän!
Kram bia

Lena sa...

Så fina böcker, rosa dessutom :) ibland kan jag köpa böcker bara för de är så fina i pärmarna!
Trevlig helg.
/Lena

Hanna sa...

Ha en bra vecka!
Hanna

Hanna sa...

Ha en bra vecka!
Hanna