torsdag 29 maj 2014

Lite nyheter


 Jag har lagt in lite nyheter i butiken, bland annat så har jag fått tag på ett sånt vackert musselskal med inneslutna pärlor kvar. Pärlemorn skimrar så vackert i ljuset och både snäckor och musselskal ger en somrig känsla.


 Jag har också fått tag på några gamla skoläster i barnstorlek, en av dem har både tryckta och stämplade siffror på flera ställen.


 Fler viktorianska reklamkort är inlagda, de här med skor och blommor är så söta!


 Jag har lyckats få tag på en STOR och TUNG snäcka, den är gammal och nött av tidens tand och otroligt dekorativ på grund av sin storlek. När det gäller snäckor och liknande vill jag inte köpa dem genom leverantörer och på så sätt bidra till det rovfiske som pågår runt om i världen. Den här snäckan har varit på land i minst 50 år, och för så länge sedan dök man inte efter större snäckor som man gör idag.


 Jag har också fått hem så vackra plåttavlor med hästmotiv!


 Jag har även lagt in en stor terrin/skål på fot som är passar jättebra att ha som blomkruka eller kanske som en stor bålskål?

Fler nyheter ska läggas in i butiken, kanske redan ikväll :-).

Ha en fortsatt fin dag!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket fint, jag får sitta på händerna för och inte trycka på köp köp.... Snäckan och musselskalet så otroligt vackra.
Kramar/AM

G:a Affären sa...

Men så mycket fint! Snäckan blir nog inte långvarig hos dig och så hedervärt att du tänker på varifrån du köper sakerna!

Önskar dig en fin helg!
Kramar
Cia

Hajan sa...

Håller med Ett Rött monogram, jag
har ju gjort av med halva mitt hem, tack vare denna mindre lya.
Vill inte köpa på mig mer igen.
Men dina saker är så underbara
man känner sig lite dum när man bara tittar och inget köper.

En stor kram från Hajan