måndag 5 maj 2014

I mitt lilla kök...


 .... är köksbänken i ständig förvandling. Saker flyttas om, tas bort, ställs fram, men allt är i sin ordning.


 Inte bekymrar jag mig det minsta om alla borden. Vi borde riva ut, köpa nytt, modernisera, göra om... tycker andra som inte tycker om gamla hus.


 Jag mår gott här i dockköket, insvept i doften av nybakta kolakakor och nybryggt kaffe...


 ... och rosa rosenbuketter. Mer behövs inte för att hjärtat ska le.

Önskar alla en fin start på veckan!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Tycker du verkar ha det mysigt i ditt lilla kök !!...så jättefina rosor också....jag ler ;))
Kram bia

Huset bakom lindarna sa...

Jag tycker det ser helt underbart ut, ditt kök! Varför ska allt vara av senaste trenden, det gamla är ju mycket rejälare med skåp av riktigt trä istället för alla dessa MDF-skivor!! Nej, behåll det gamla, måla om någon gång om du måste!
Vi hade förut där vi bodde sparat de gamla skåpen i köket, men lät en snickare göra nya luckor av bokramar (träslaget alltså) och speglar av masurbjörk. Annorlunda och vackert. Vi sålde huset 2002 och flyttade hit till ostkusten och vårt gamla hus har sålts en andra gång. Då har vi sett hur allt förändrats och våra"fina" skåp och luckor har ersatts av moderna skåp!! Vi såg det med sorg i hjärtat!
Kram/Finas mammis

Hajan sa...

Du har så rätt, de vackra Rosorna,
nybryggt kaffe och goda kakor till
vad mera behövs för att man skall trivas.

Toppen härligt inlägg.
kram från Hajan