måndag 14 april 2014

Påskvecka


 Tänk att vi redan är inne i påskveckan, jag som tyckte att det var så långt till påsk. Men inte längre ;-). I helgen började jag påskpynta så smått, jag inhandlade några buketter ljusgula tulpaner och placerade ut dem i köket och i vardagsrummet. Jag fyllde också en antik skål från Rörstrand med vackra handgjorda ägg som nu får ligga där till lyst.


 Tulpaner är så vackra precis innan de slår ut, men kanske är de vackrast ändå när de är fullt utslagna och nästan på väg att blomma över?



 Jag är så förtjust i de här äggen från Jeanne d' Arc Living!


 Lite godis är också fint som påskpynt och så kan man norpa några då och då när man går förbi ;-).



 De här otroligt söta handgjorda äggen som Gerda gjort är årets förälskelse! De passar så fint ihop med äggen från Jeanne d' Arc Living.


 Jag kommer att visa fler påskbilder under veckan, i år går vår påsk i ljusgult och vitt.

Ha en fin kväll, snart stundar ledighet och lata dagar... :-).

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Åh så vackra påsk ägg...gillar den gamla stilen...har försökt att göra några stycken själv...dom blev väl så där...ha en fin påsk vecka....jag ska göra ett inlägg till innan påsk helgen...kramisar bia

isaela sa...

Une jolie ambiance.... joyeuses Pâques.... Isaela

Marie maräng sa...

Visst har det gått fort! Nästan så man har lust att bromsa lite.. så man hinner njuta av tiden.

Såå.. vackra ägg! Helt underbara!

Önskar dig en fin fin påskhelg!
Kram Marie