onsdag 16 april 2014

Gullan från Arkadien


 Det blev ett väldigt kackel i hönsgården idag när Gullan från Arkadien flyttade in i vårt kök, en blekt blondin i sina bästa år. Jag gjorde ordning ett rede åt henne i en antik Rörstrands-skål för att hon skulle få en ordentlig liggplats.

 Hon fann sig snabbt tillrätta och fick snart en drömsk blick där hon låg och drömde om Arkadien.


 Nedanför redet fyllde jag en skål med gula rosor och de lyser upp hela köket!

 - Va?!!! Vad gör hon här???

Fru Ripa visade sig från sin sämsta sida och var inte alls glad över konkurrensen. Hon har ju skött ruvandet helt på egen hand de senaste åren och vet hur det ska gå till. Jag försäkrade henne om att hon skulle få en hedersplats på köksbänken och att hon fortfarande är min favorit :-).


 Jag sparade några vissna tulpaner och pyntade med dem, för jag tyckte att de små krusiga bollarna var för fina för att slänga bort!


 Den senast inköpta tulpanbuketten står nu i full blom och helt klart är de som vackrast nu! :-)

Ha en fortsatt fin kväll!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hade det varit en herr ripa hade det nog blivit annan fågelsång, vilken härlig bild på dom bägge. Gullan är jättefin och så hittade du rosor i samma färg, det var så vackert.
Ha en skön påsk
Stor kram/AM

House and Garden by Bia sa...

Så fina bilder och saker ;)
Hoppas allt är bra så här i påsktider ;)....jag önskar dej en Glad Påsk!
Bia

Hanna sa...

Glad påsk!

STENLYCKA sa...

En riktigt skön påskhelg önskar jag dig!
Kram Raina

Hajan sa...

jättegullig berättelse om fru
ripa och hönan, ha nu en bra påsk
önskar jag Dig.
kram från Hajan