fredag 21 mars 2014

Sol och vår


Igår var det vårdagjämning och det var svårt att tro när snön vräkte ner. Det är märkligt hur snabbt vädret kan slå om, för idag lyste solen igen och värmen har gjort att en hel del snö redan smält bort. Vad skönt, nu längtar jag efter fler soliga dagar och VÅR! Det ska tydligen bli riktigt härligt väder i morgon, så då ska jag passa på att vara ute så mycket jag bara hinner.

Häromdagen köpte jag mig en bukett rosor som jag skar ner och lade i en skål. De är fortfarande knoppiga och blir nästan finast när de slagit ut lite mer, för då fyller de hela skålen. Fler bilder av dem kommer när de är fullt utslagna :-).

Önskar alla en fin helg i solskenet!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Oj så vackra rosor....ja snön kom och försvann...härligt!!!..tyvärr tror jag på fler bakslag...men jag hoppas jag har fel ;))...må så gott nu i helgen och njut av våren ;))
Kram bia

Fröken Tindra sa...

Usch, vad tråkigt med snö! Hoppas att ni är av med den snart. Här skiner solen och det känns så bra.
Jättevackra rosor! Gillar den färgen.
Ha en skön helg!
Kram!

Hajan sa...

undebar färg på de rosorna
buketten i går var vacker den med.
Lite ovanliga i sammansättningen.
Så läckert.
kram HAJAN

millandante sa...

Vackert!!
Ja vädret ska visst leka lite med oss nu så vi längtar ännu mer efter våren...:) Tänk att vi har allt framför oss! Tjoho:)

Varm kram
Milla

Karin sa...

Superfin bild och vad fint med rosorna i skålen, Karin