fredag 7 mars 2014

Kärt besök


 Förra fredagen fick vi kärt besök, då Mollies förstfödda, lilla Roxie, kom till oss. Vi har haft henne ända tills idag, då husse och matte kom hem igen från sin resa. Jag var så spänd på att se hur hon skulle se ut, eftersom jag inte har träffat henne sedan hon lämnade oss i juni ifjol. Hon hade blivit väldigt lik sin mamma, måste jag säga, men det var hon iofs redan från början :-).


 Det är inte klokt så roligt Roxie och Riva har haft under veckan och jag hade hoppats på att kunna ta några bilder av dem tillsammans, vilket var stört omöjligt. De har busat och lekt tillsammans precis hela tiden, ja, ända tills de har ramlat ihop av trötthet och då somnat på några sekunder :-).

Det är såklart roligt för dem att vara med någon som har precis samma behov som dem själva, för det är inte alltid så lätt att få ihop det när man både har en valp och vuxna hundar som behöver helt olika slags stimulans!


 I söndags åkte faktiskt jag, Mollie och Noomi på "retreat" och vilade upp våra trötta öron i den underbara tystnad som rådde där ;-). H fick ta hand om busungarna, men de roade sig så bra på egen hand.

 Roxie var kanske den mest självständiga valpen i kullen, vilket fortfarande märks på något sätt. Hon blev sedan en riktig liten tuffing och hon och Noomi lekte från morgon till kväll. Jag minns så väl när hon blev hämtad av sin nya husse och matte, Noomi såg så otroligt sorgsen ut och gick sedan och lade sig och bara stirrade in i väggen i flera timmar.

Det var så mysigt att ha Roxie hos oss igen, ibland tyckte jag att det verkade som om hon kände igen sig! Hejdå, lilla bushund! Hoppas vi ses snart igen! :-)

Önskar er alla en underbar helg!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

Hanna sa...

Fina bilder!
Ha en bra helg!
Hanna

House and Garden by Bia sa...

Så gulliga vovsingar ;)))...hoppas dagen varit bra...önskar dej en trevlig helg!!
Kram från bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt när hundar ni haft kommer tillbaka och hälsar på, dom har säkert stenkoll på sitt släktskap och känner igen sig. Ursöta bilder!
Trevlig helg och kramar/AM

Hajan sa...

Åh så härligt trodde det var dags igen med valpar. Men detta måste ju vara roligt för er, som varir med från början. Åh så väl jag minns era underbara valpar , tror
det var åtta om jag inte minns fel.
Här hos mig är det 14,3 grader varmt. Jag har kollat mig själv för att se att det är rätt.
Trevlig helg önskar Harriet

Katta sa...

Men såå söt! Man blir alldeles rörd. Vårliga hälsningar från Katta