fredag 14 mars 2014

Efter sol kommer storm...


.... om man ska tro på väderleksrapporten. Det har varit underbart och soligt här, om än lite blåsigt de senaste dagarna. Och nu ska det bli storm och snöoväder! Milda tider, jag som precis hade hunnit vänja mig vid värmen och vårkläderna ;-).

Våren är ju såååå tidig i år, så vi får väl räkna med några "bakslag". Det är kanske tur att inte fler små söta vårblommor har hunnit kika fram, de enda jag har sett hittills är de här snödropparna. Och kanske är det tur att det vackra vädret inte gjort mig vårrusig och fått mig att byta till sommardäck!

Önskar alla en fin helg!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Hajan sa...

Du får nog vänja dig igen, för
nu vräker det ner regn här,
allt enligt SMHI.

Vi har ju haft så fint, hoppas det inte bliver snö av detta som de lovade.

Tja det är inget att bråka om, det är bara att ta emot det.

House and Garden by Bia sa...

Åhh har du sett vårdroppar...vi brukar ha mycket blåsippor kring torpet...men nu kommer det ju ett bakslag med snö på måndag, så nu blir dom väl försenade....ha en fin helg kära du....
Kram bia

House and Garden by Bia sa...

Hihi...jag menar snödroppar !!!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jodå blåsten kom, har vaknat flera ggr inatt av ett himla oväsen. Men det är soligt, kan nog bli en fin dag om man håller sig i uterummet.
Kramar/AM

Mamma C sa...

Regn och blåst det har vi haft idag. Men lite solsken också innan det blev kväller.
Kram Mamma C

Allis R sa...

Det stormade rejält natten till igår och blåste bra även på dagen men dagarna är soliga och fina. Vi ställde in vår planerade husbilstur eftersom prognoserna varnade för snöoväder med stormbyar men nu hade dom fel igen ;) Ja våren är ju så tidigt så det är svårt att veta om man kan lita på att det är vår som gäller, jag försöker ta det lite lugnt med röjandet utomhus för det kan ju vara så att de yrvakna små liven behöver skyddas ett tag till...
Ha en skön söndag!
Kram Allis

Marie maräng sa...

Så härligt att solen är på besök!
Men som sagt är för tidigt att tro att våren är här på riktigt i våra trakter men njuta kan man så länge det nu varar :)

Snödropparna är underbart söta! Väntar på att mina ska växa på sig och blomma. Förra helgen plockade jag tussilago men några andra vårblommor har jag inte sett än.

Ha en fin dag!
Kram Marie

Elwa sa...

Grattis till jubiléet!