måndag 10 februari 2014

Längtan efter grönt

Foto: myshabbystreamsidestudio.blogspot.se

Den här tiden på året får jag alltid en stark längtan efter grönt och jag märker att det smyger sig in gröna detaljer i form av krispiga tulpanbuketter med spänstiga gröna blad, mattor i svagt gröna nyanser, kryddor och grönsaker och så vidare. Det är väl egentligen en längtan efter vår :-).

Minns ni Sandra Fosters underbara viktorianska stuga jag visade bilder från ifjol? Jag hittade fler bilder därifrån med blekgröna toner mot det vita, det ser så vårligt och fräscht ut! :-)

Foto: myshabbystreamsidestudio.blogspot.se
 
Hela stugan är som en dröm, man blir så inspirerad av alla vackra bilder därifrån! När jag ser bilderna får jag sån lust att köpa hem nya gröna växter och fylla köket med kryddor och kronärtskockor och resten av hemmet med vita textilier...

Foto: myshabbystreamsidestudio.blogspot.se

... kanske borde jag vårstäda linneskåpet också? :-) Det är alltid härligt att rensa ut och kanske fylla på med något nytt i vårliga färger. Små färgklickar förgyller vardagen!

Alla bilder i inlägget kommer från Sandra Fosters vackra blogg!

Hoppas att ni fått en bra start på veckan!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder .Härligt med tulpaner och lite fina pasteller inne nu .Kramar Rita

Hajan sa...

Det är klart vi kommer ihåg. Det var ju inte sant , så hon sparat och gjort detta lilla hus.
Visa gärna fler ggr.


kram Hajan

Huset bakom lindarna sa...

Här har du en som älskar grönt i köket året runt! Dessutom har vi ett rum i vårt hos som vi kallar gröna rummet! Dina bilder är sagolikt vackra liksom din banner!
Nu längtar jag ännu mer efter vår!
Kram/Finas mammis

G:a Affären sa...

Det lilla huset har jag sett tidigare och kommer ihåg att jag tänkte; vilken dröm att ha ett sådant gästhus. Stuga låter fel...
Vilken dröm för övernattande gäster att bo sådär fint.
Blekgrönt är vackert till vitt och verkligen fräscht!
Snart kan vi omge oss med gröna späda blad i överflöd, både inne och ute.

Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vårstäda skåp, det skulle jag behöva göra. Som maken brukar säga, det är tur det är dörrar för! Den gröna nyansen är så fin, annars har jag liite svårt för grönt. Men allt hon visar denna Sandra är så vackert.
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Det är knepigt hur det är, jag som knappt gillar grönt har inte fått dessa kuddar ur hjärnan! Har tänkt på dom så ofta så just ljusgrönt får bli vårens färg i uterummet.
Tack för fin inspiration.
Stor kram på ♥dagen
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhh vilka vackra bilder dessa är så fina!
Önskar dej en fin Alla Hjärtans Dag
Kramar Kathrine

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en fin helg!
Kram Marie