söndag 2 februari 2014

Hallux Valgusar och robotdammsugare


 Husse säger att han har fått en Hallux Valgus i foten och det känns så otroligt läskigt när man inte riktigt vet vad det är för något. Mollie tror att det är en utomjording, men jag tror att det är en bläckfisk. Matte tror att husse har gått för mycket i högklackat, men när hon sa det till honom blev han SUPEJSUR.

Rätt var det är skriker han till, för då biter Hallux Valgusen honom i foten. Mollie och jag är livrädda för att den ska komma ut och börja krypa runt på golvet och kanske bita oss också. Man vet inte riktigt hur de tänker som, de där Hallux Valgusarna. Jag tror att de äter småflickor.

En dag när matte skulle komma hem på lunchen så stod Mollie och jag och tittade i fönstret efter henne. Vad händer, jo, matte ramlade rätt ner i gatan utanför huset och slog skallen av sig. Hon skrämmer ju livet ur oss, vi blev superoroliga! Mollie och jag började skälla tills hon klev upp igen och när hon kom in hade hon så ont i huvudet så hon inte orkade promenera. Hur tänker hon som???  Hon får väl ramla på kvällar och nätter när vi ändå sover och inte ska gå ut! Varför går husse och matte i högklackat när de inte klarar av det???


 En dag kom husse hem med ett SUPEJSTORT paket och Mollie och jag blev jätteglada för vi trodde att vi äntligen skulle få en egen katt. Vi fick hjälpa till att öppna paketet och allt kändes så otroligt kul tills vi hade öppnat det. Mollie och jag begrep verkligen ingenting och det gjorde inte matte heller. Det var ingen katt, husse sa att det var en robotdammsugare. Hur tänker han som???Ingen människa vill väl ha en robotdammsugare???

Jag blev SUPEJBESVIKEN för vi får aldrig en egen katt. Alla andra småungar har egna katter, det är bara vi som inte har någon!

Husse sa att robotdammsugaren skulle heta Robbie och att han skulle bo hos oss, då sa matte sa att hon tänkte kalla den för R2D2. Sen sa hon att hon tänkte kalla husse för Obi-Wan Kenobi.

Foto: www.houzz.com
 När Robbie hade vilat sig en stund på sin sovplats, startade husse honom. Allt var så otroligt läskigt, för Robbie började åka omkring på golvet och dammsuga helt av sig själv! Mollie och jag hoppade upp i soffan och det gjorde matte också. Husse satte sig på en stol med sin Hallux Valgus och såg så glad och nöjd ut.

Rätt var det var började Robbie att snurra runt, runt, och husse lyfte upp honom för att se vad som hade hänt. Då blinkade Robbie med sina ficklampor och det betyder att han vill säga något:
- Var snäll och släpp ner mig så att jag kan fortsätta dammsuga, sa Robbie.
Husse skrattade och tyckte att Robbie var superduktig. Matte tyckte att han var ganska duktig på att dammsuga mitt på golvet, men inte så bra på att dammsuga i hörnen. Allt var så otroligt läskigt, för jag har aldrig vetat att dammsugare kan prata!

Sen fortsatte Robbie att dammsuga och rätt var det var började han att blinka med sina ficklampor igen. Matte och husse gick bort till honom för att se vad han ville säga och då sa Robbie:
- Jag har dammsugit färdigt och återvänder nu till min dockningsstation.
Matte sa att det var det märkligaste hon hade varit med om på länge, men då började husse att tala i nattmössan och sa att han var SUPEJNÖJD med Robbie och att till sommaren vill han köpa en till Robbie som ska dammsuga upp allt gräs på gräsmattan. Det är väl det han tror.

Hälsningar Noomi

8 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du skriver såå bra! Jag får läsa om flera gånger för jag måste torka skrattårarna emellanåt. Jag kan se hur ni står i soffan, Noomi, Mollie och du livrädda för robotdammsugare och Hallux Valgusar...men hur är det med dig? Hur gick det med huvudet? Det lät inte bra alls att ramla och slå i huvudet.
Kram,
Regina

Hajan sa...

det var inga dåliga saker som händer hos Er. Stackars Husse stackars Dig.

Du skriver så härligt, får Husse för svårt så kan han ju opetera sin tå.
>Men hur är det med ditt huvud lilla gumman, Ni får nog ta det lite lugnare Norr över tror jag.
kram till både tvåbenta och fyrbenta.

hajan

Här är gudagott att vara! sa...

Ha ha ha, åh du är helt enkel underbar ♥ Tack för den berättelsen som bidrog till att min dag blev så mycket roligare ! / Kram Anneli

Anette sa...

Haha! vilket roligt inlägg.
Och sån fin bild på hunden och en... svans :)

Ha det gott!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag kunde ha svurit på att jag skrev här, men jag har läst och fnissat. Såna där valgusar är inte och leka med, inte robotar heller. När vår dammsugare pajar ska jag ha en sån "katt" också som alla har, som det nu inte var...fniss.
Funderar också på och byta yrke, bokförläggare vore ingen dum idé. Skulle boka in dig för ett antal böcker direkt!
Kramar och nospussar
AnnaMaria

Hanna sa...

så duktig du är på att skriva och fina bilder.
Ha en fin söndag
Hanna

Marie maräng sa...

Det var det bästa jag läst på länge!!! Så j.vla bra! Har nu suttit och skrattat för mig själv så sambon tittar lite skumt och undrar vad som är så kul =)

Ha en fin fin start på veckan!
Kram Marie

Min plats i solen sa...

Du är för härlig!♥

Sköt om dig!

Kram Lotta