tisdag 25 februari 2014

Äntligen...

 ... har jag hittat en sån här hängare som jag letat efter så länge, närmare bestämt i flera år! Jag har sett blå och gröna, men aldrig rosa, som jag helst ville ha. Skam den som ger sig, jag har fortsatt leta och till sist fann jag den :-).


 Jag ska köpa skruvar i mässing som passar bättre till hängaren, men jag var så ivrig att sätta upp den för att se hur det skulle se ut! Från att köket har varit vitt och vaniljfärgat i många år så börjar nu fler och fler pastellfärger smyga sig in, kanske är det en längtan efter vår?


 Jag satte några små sköra vita blommor i en stor fjärilsstrut och hängde den på en av krokarna.


 De här små flickorna med tyllkjolar är så söta, men det allra finaste på den här väggen är egentligen den anspråkslösa linnehandduken som hänger bredvid flickan. Det är min mormor som vävt den för länge länge sedan, dessutom av lin som hon plockat själv vid släktgården där hon och morfar bodde! Kökshandduken är en dyrgrip för mig :-).


 Och det är väl också hängaren.... efter flera års väntan sitter den nu äntligen på plats :-).

Den som väntar på något gott...

Jag har lagt in lite nytt i butiken, du hittar alla nyheterna HÄR.

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Hajan sa...

jag har varit i jättemånga gamla hem, från olika människor, rika som fattiga. Jag har aldrig sett en så fin upphängare.

den kan du vara glad åt.


kram

Rost och rädisor sa...

Tjusigt! Det var en originell hängare!

Ha det fint

/Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar hängare! Hur har du vetat att du skulle längta efter en sådan, jag menar jag visste inte att det ens fanns så vackra hängare???? Varken gröna, blå eller rosa=) Nu vet jag vad jag ska hålla utkik efter!
Kram,
Regina

Lena sa...

Vilken charmig hängare ! Ser ut som de är av någon slags metall.... ??
Handduken är ju verkligen hantverk från början till slut!!
Ha en fin dag.
Många hälsningar Lena

House and Garden by Bia sa...

Jag instämmer som dom andra ;)))
Jättefin hängare...jag har ärvt gamla linnehanddukar av farmor så har jag fått av mamma och köpt några på loppis....jag bara älskar sådana gamla handdukar...man kan ha dom till så mycket....men finast är dom när dom bara hänger där på sin krok;))....kram bia

Marie maräng sa...

Wow... vilken fin hängare! Jag har aldrig sett en sån förut.

Den som väntar på nå gott.. ;)

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Eget lin och sen väva, det förekommer nog inte i våra dagar, den får du vara rädd om. Och en sån hängare har jag aldrig sett, det var fint med texten och blommorna.
Kramar
AnnaMaria

Bitte sa...

Hej Lena!

Ja, det stämmer att hängaren är av metall, av plåt skulle jag tro. Det är inte klokt så jag har letat efter en rosa, och till sist fann jag en :-).

Ha en fin vecka!

Kramar
Bitte