måndag 13 januari 2014

Vår i en kanna


 Brrrr, så kallt det är! -10 grader bara, men det känns mycket kallare. Nu förstår jag inte hur jag har överlevt när det har varit -20 eller kallare... man vänjer sig fort vid ljumma vindar.

För att pigga upp mig själv köpte jag en liten vårbukett före helgen som jag satte i en antik kanna från Rörstrand. Blommor är verkliga humörhöjare! :-)


 I helgen åkte vi först för att köpa ett nytt vintertäcke till krokodilbarnet, för hon var växt ur sitt valptäcke för längesen. Det har inte gjort så mycket (förutom att det ser urväxt ut) eftersom det har varit rätt milt, men nu behöver hon det! Små krokodilbarn behöver hjälp med att hålla värmen så här års :-).

Sedan åkte vi vidare på en liten inköpstur och jag hittade en del fina saker :-). Om det inte är alltför grått i morgon ska jag börja fota dem.

Hoppas ni har fått en bra start på veckan!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Marie maräng sa...

Vilken härlig bukett med en härlig känslan av våren!

Kannan är så fin att ha blommor i... jag har en likadan ;) Men just nu har jag pioner i min dock inte äkta. Jag gillar egentligen inte oäkta blommor men pionerna är från Sia och faktiskt riktigt fina.

Jag är väldigt svag för vit ranunkel men attans vad svårt det är och hitta i vår stad...

Blomsterhandlarna i Sundsvall har tydligen inte samma smak som mig :(

Tack för titten och din hälsning!

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

Chokladvillan 1910 sa...

Ja jisses vad kallt det blev ! Kroppen har ju vant sig vid vårvindarna...hehe Fast det blev bättre med ljuset, helt klart.
Jag blev så besviken när jag köpte tulpaner sist, de blev gula i bladen med en gång !
Köpte gamla tydligen !? Gäller att vara uppmärksam nästa gång !
Klart krokodilbarnet ska ha nytt täcke i kylan.
Må så gott & ta hand om dig i kylan !
Kram Anki

Monika sa...

Åh! Så bedårande vackert! Verkligen som en vår i färgerna. Underbart!

Mys & Må!
Kram
Monika