onsdag 15 januari 2014

Tulpanens Dag

Foto: theknot.com

Idag är det Tulpanens Dag och jag tänkte att då passar det bra att riktigt frossa i tulpanbilder. Tulpaner passar oväntat nog riktigt bra i en brudbukett, vilken blir din favorit? :-)

Den fluffiga rosa- och persikofärgade buketten på bilden ovan tycker jag är så vacker...

 Foto: wedding.allwomenstalk.com

 ... den här är lite mer sparsmakad, men jag tycker om de cremefärgade nyanserna.

Foto: doingso.com

 Fransiga lila tulpaner var lite läckert...

 Foto: Kiekie Photography

... men den här tar nog priset. Buketten är sagolik, för att inte tala om spetsen på brudklänningen!

 Foto: littlebouquetshop.com

 Krispigt och vårligt...

 Foto: aspirationalbride.com

 ... och ännu en lila tulpanbukett :-).

 Foto: beautiful-bridal.blogspot.com

 Den här vita buketten är på sitt sätt enkel, men klassisk i all sin enkelhet.

 Foto: kathyg.com

 Här kan man prata om rosa fluff! Vilken GIGANTISK bukett! :-)

 Foto: bouquetweddingflowers.com

 Vårtoner igen, jag tycker att just limegrönt är en färg som andas vår.

 Foto: mostweddingflowerideas.com

 De här buketterna är så söta, de ser ut som två stora bakelser :-).

Till helgen ska jag köpa mig en egen tulpanbukett!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det går inte och välja! Det här var väldigt fina sorter. Alla fantastiskt fina på ett vinterbröllop.
Kramar
AnnaMaria
ps, jo Hugo är jättelik Kalle

Huset bakom lindarna sa...

Helt sagolika bilder du visar, kan inte se mej mätt på dem! Jag har nog aldrig tänkt mej brudbukett med tulpaner, men visst till vinterbröllop kan det ju inte bli vackrare! Kram/Finas mammis som också har snö..

Anette sa...

Åh! så fina buketter, jag får nog också köpa mig lite tulpaner till helgen :)

Ha det gott!

Fågel Blå sa...

Wow vilka underbara bilder tusen tack för dom
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Hajan sa...

dET ÄR VARKLIGEN TULPAN-FROSSA.
MEN DET GÖR JU INGET EN GÅNG PER ÅR. MYCKET VACKERT,
JAG ÄLSKAR DESSA UNDERBARA BLOMMOR.

KRAM hAJAN

idémakeriet sa...

Härliga tulpanbuketter, man blir bara glad av att titta på alla dessa fina buketter.
De fransiga tulpaner tycker jag är så vackra.
Papegojtulpaner kan jag inte heller motstå:)
Ha en härlig kväll.
Kram Gerda